You are currently viewing מילים הורגות

מילים הורגות

ami1"אם למדתי משהו בשב"כ זה שמילים הורגות. אנחנו יודעים להגיד היום בוודאות מודיעינית ששימוש בסמלים נאציים הם היתר בעיני אלפים בישראל להרוג", כך אמר ראש השב"כ ומפקד חיל הים לשעבר האלוף (מיל.) עמי אילון בהרצאה באוניברסיטת חיפה בהקשר לתמונה שעלתה לרשת בה נראה שר האוצר יאיר לפיד במדים של חייל נאצי.

 

אילון, המכהן גם כיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה, דיבר בסמינר של המרכז לחקר הביטחון הלאומי של אוניברסיטת חיפה ואמר כי אם ישראל תגיע אי פעם להסדר מדיני עם הפלסטינים, יש להביא הסדר זה למשאל עם. "אם לא יעשו כך, זה יוביל לאלימות חמושה בינינו. אני מאמין שהסדר כזה יעבור במשאל עם, הן שזה יהיה לאחר החלטת ממשלה ואישור הכנסת, הן משום שהוא יוצג, לא רק על ידי המנהיגות המדינית בישראל, אלא גם על ידי המנהיגות של הקהיליה הבינלאומית ומדינות האזור והן משום שיהיה ברור לאזרחי מדינת ישראל מה התקווה הגדולה שהסדר כזה מביא ומה המשמעות באי קבלתו", אמר.

 

עוד הוא הוסיף כי הדרך היחידה שבה ניתן לקיים מדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח מגילת העצמאות, היא באמצעות רוב יהודי, ורוב כזה ייתכן רק במקרה של שתי מדינות לשני עמים. "בלי רוב יהודי – אנחנו נהייה מדינת אפרטהייד".

 

בבואו לשרטט את המצב המדיני באזור לאור התהפוכות של השנתיים האחרונות, ציין אילון כי מבין שלוש המדינות שהיוו כוח אזורי – מצרים, תורכיה ואיראן – מעמדה של מצרים ירד. "המאבקים הבאים של מצרים יהיו על מים. ההנחה של המצרים שהנילוס שייך להם הופכת להיות פחות ופחות מקובלת על המדינות ששולטות על מקורות הנילוס. מצרים לא תוכל יותר להיות כוח אזורי ויש לכך השלכות רבות על ישראל, שביססה חלק מתפיסת הביטחון שלה על כוחה ומעמדה של מצרים". לאור זאת, אמר אילון, הבחירה שנותרה בידי ישראל היא תורכיה. "אם זו לא תהייה תורכיה, זו תהייה איראן", אמר.

 

כתיבת תגובה