ברוכים הבאים לקמפוס ירוק

שימור הסביבה הינו אחד מהאתגרים העיקריים עימם מתמודדת החברה האנושית במאה ה-21. העלאת המודעות הסביבתית בקרב האוכלוסייה והקניית כלים לחינוך סביבתי נעשו לנפוצים בעולם המערבי ומעידים על שינוי תודעתי שמתחולל בקרבנו ומבשר על תחילתו של שינוי וראשיתה של יוזמה אמיתית להצלת הסביבה.

אוניברסיטת חיפה, הנמצאת בלב סביבה המאופיינת במגוון עשיר וייחודי של צומח וחי, מהווה חלק בלתי נפרד מנופי הכרמל מזה עשרות מיליוני שנים. שימור אופיו הייחודי של מגוון ביולוגי עשיר זה מחייב אותנו, סטודנטים, חברי סגל ותושבי האזור כאחד, להיות בעלי מודעות רבה יותר ולתרום ככל הניתן לשימורו ולטיפוחו למעננו ולמען הדורות הבאים.  מתוקף כך עלינו לשמש כמובילי הדרך הסביבתית ולפעול לקידום איכות ושמירת הסביבה ולהציב את הנושא בראש סדר העדיפויות.

עם הכרת אוניברסיטת חיפה כקמפוס ירוק, ע"י המשרד להגנת הסביבה,  מוקמנו בחוד החנית בתחום הסביבתי הן ברמה האזורית והן ברמה הלאומית. הכרה חשובה זו, הינה תוצר של עבודה מאומצת אשר שותפים לה סטודנטים, חברי סגל ועוד רבים וטובים.

ברצוני להודות לכל המשקיעים ממרצם בשמירה, עזרה וקידום התחום הסביבתי.

בשנתיים האחרונות הגענו להישגים משמעותיים באוניברסיטה בתחומים של חסכון באנרגיה, מיחזור וכיו"ב.

באתר תוכלו למצוא רעיונות, עדכונים שוטפים וטיפים בתחום הסביבתי על מרכיביו השונים: אנרגיה, פסולת, מיחזור לסוגיו, פעילות סביבתית – קהילתית ועוד.

נשמח לשיתוף פעולה ולהעלאת רעיונות והמלצות לקידום הנושא בקמפוס ככלל כמו גם רעיונות לתכנים נוספים לאתר קמפוס ירוק בפרט.

בתודה על שיתוף הפעולה

ברוך מרזן, סגן נשיא לבינלאומיות וקיימות – אוניברסיטת חיפה

יו"ר מועצת קמפוס ירוק