יו"ר חבר הנאמנים

 

בראדלי בלום

פרטי קשר :

טל' 04-8249560

אימייל: bogchairman@univ.haifa.ac.il

כל חייו, בראד בלום מתגורר באזור בוסטון שבמדינת מסצ'וסטס בארצות הברית.  לבראד תואר ראשון (BA) בכלכלה מ- Harvard College ותואר שני (MBA) מ- Harvard Business School כ-Baker Scholar. במהלך ביקורו הראשון בישראל, התנדב בראד בקיבוץ בית אורן שליד חיפה.  ב-1973, עם תחילת מלחמת יום הכיפורים, עזב את הרווארד ובמשך 6 חודשים התנדב במושב דקלה שבצפון סיני.

ב-1979, עם סיום לימודיו ב- Harvard Business School, החל לעבוד במגזר ההון הפרטי וב-1986 היה ממייסדי Berkshire Partners, חברת השקעות פרטית מובילה.  Berkshire הקימה תשע קרנות הון פרטיות עם השקעה של למעלה מ-16 מיליארד דולר בהתחייבויות הון מצטברות (aggregate capital commitments) והיא מנהלת קרן בטחונות לשיווק בשם Stockbridge Investors עם הון עצמי של למעלה מ-3 מיליארד דולר.  השותפים של Berkshire כוללים משקיעים מוסדיים מובילים מכל העולם, ובכללם הון עצמי של אוניברסיטאות, קרנות, חברות ביטוח וקרנות הון ריבוניות.  בראד כיהן כמנכ"ל החברה למעלה מ-30 שנה וכעת הוא יועץ בכיר בחברה. כמו כן היה שותף ביותר מ-20 דירקטוריונים.

ב-1989 היה אחד המייסדים של Boston-Haifa Connection (“BHC”) , שנוסדה במטרה להקצות כספים של Combined Jewish Philanthropies’ (“CJP”) ישירות לישראל במטרה לסייע בקליטת יהודי ברית המועצות. CJP היא פדרציית הצדקה היהודית של בוסטון והיא נוסדה ב-1895.  BHC הייתה יוצאת דופן בתקופתה משום שכללה ועדות בעלות מעמד שווה, ששיתפו פעולה הן בבוסטון והן בחיפה, וטיפלו בנושאים שעניינו את שתיהן.  זמן קצר לאחר מכן, הצטרף בראד לדירקטוריון של CJP ולבסוף עמד בראשו מ-2009 ועד 2011.  כיום, יש ל-CJP תקציב תפעולי של 50 מיליון דולר ומעל ל-2 מיליארד דולר בנכסים, כולל קרנות donor advised.

באמצעות BHC  ומגוון רחב של מלכ"רים אחרים, תמך בראד במגוון רחב של ארגונים המחויבים לחיזוק החברה והכלכלה בישראל ולקידומה התדמיתי של ישראל ברחבי העולם כדמוקרטיה יהודית תוססת.  iTrek, MAOZ ו- Our Generation Speaks  מהווים דוגמאות בולטות לפעילותו הענפה. בראד מעורה מאד בהיסטוריה הישראלית המודרנית ובקהילות העסקים והיזמות בישראל.

בראד מכהן כיום בוועדת הכספים של תאגיד Harvard בוועד המנהל של אוניברסיטת Harvard.  ועדת הכספים אחראית לכל ההיבטים הפיננסיים, התפעוליים ודוחות המאזן של Harvard.  קודם לכן כיהן בשתי ועדות מייעצות של התאגיד שייעצו לגבי פיתוח של כ-1,200 דונם ב- Allston שבמסצ'וסטס.  הוא גם כיהן בוועדות קמפיינים ובתפקידים נוספים של בוגרי האוניברסיטה.

במגזר החינוך, בראד שימש בעבר כיו"ר חבר הנאמנים של Milton Academy, בית ספר לבנים ובנות בגילאי גן ועד תיכון שנוסד בשנת 1798.  הוא כיהן בחבר הנאמנים במשך 11 שנים, 6 מתוכן כיו"ר.  במהלך התקופה הזו, יצר בית הספר תכנית אסטרטגית ארוכת טווח, ייעל את המבנה הניהולי, יצר אווירת שקיפות וחיזק את הבקרה התקציבית ואת מיצובו הכלכלי.  בית הספר השלים לאחרונה גיוס הון בסך 175 מיליון דולר.