You are currently viewing פארק המעינות ועין יזרעאל

פארק המעינות ועין יזרעאל

 

israelסיפור טיול: מים  –  שמיים  –  אנשים  והיסטוריה.  
חבל ארץ: גליל תחתון מזרחי
משך המסלול: 2 – 6 שעות
אורך בק"מ: משולב רכב ורגל. קטעי ההליכה בין 2-3 ק"מ.  הליכה במים – 1-2 ק"מ.
סוג מסלול: קווי
מפת סימון שבילים: גליל תחתון, העמקים והגלבוע  3

עונה מומלצת: משולב –סתיו, חורף, אביב.

רמת קושי: קל – בינוני
מאפיינים: מתאים למשפחות אפשר להביא כלבים ועוד.

 

איך מגיעים למסלול משולב: על כביש הסרגל (65) פונים מזרחה לכביש  675  עד תל יזרעאל.תצפית מהתל על העמק. הליכה רגלית לעין יזרעאל (1 ק"מ). המשך ברכב על כביש 71, מעברלכביש 667 עד תחנת הדלק בגן השלושה. ממול התחנה כניסה לדרך כורכר מסומנת ע"י קק"ל.נסיעה לאורך נחל חרוד עד למפגש עם כביש 71.  ניתן לשלב קטעי הליכה נוספים  בני כ-1 ק"מ.

איך מגיעים למסלול מים:  בכביש 667 פונים לכיוון גן השלושה  על פי השלט פארק המעיינות. בחניית הפארקנפרדים מהרכב עד סיום ההליכה במים (כדאי ל"הקפיץ" רכב לנקודת הסיום). הולכים רגליתעד לסימון תחילתו של נחל הקיבוצים. שוחים- הולכים בתוך הנחל עד תל השלושה. מי שלא הקפיץ רכב לנקודת הסיום יכול לעשות דרכו חזרה בנחל או על שביל האספלט לצד הנחל.

 

סיפור דרך:  מגבעת תל יזרעאל ועד לגשר "הבזלת" משתרע לו עמק המכיל בתוכו את מיטב האירועים. סיפור אחאב, איזבל ואליהו – מאבק שלטוני  ומאבק רכושני. מעיין חרוד המקפל בתוכו את סיפור גדעון (שופט, מאמן יחידות מיוחדות, לוחם מתוחכם) . מונגולים שהגיעו עד כאן. הידיד ווינגייט  שהפך לאגדה. קיבוץ ניר דוד (תל עמל) שהעז לפרוץ את הדרך ופתח מסלול להתיישבות רבתי. גשרי נחל חרוד  בעלי היסטוריה רבת שנים. עמק שכולו  "פתחו של גן עדן".

 

מסלול של הטיול: המסלול בעמק המעיינות מפגיש את המטייל עם אתרי נוף המשלבים מראות של מים (הרבה מים), נופים יוצאי דופן , אתרים שונים המשקפים את ההיסטוריה של העמק  משולבים בסיפורי התנ"ך. מעיינות, ברכות דגים, גשרים עתיקים, שרידי טחנות, מפלי מים. סיפורי גדעון, ווינגייט, מונגולים, שאול המלך, חומה ומגדל ועוד,  ועוד ממה שהתרחש  ברחבי העמק הקטן והאינטימי.

 

 דבר הכותב:

moti sשמי מוטי שחר, חבר קבוץ ניר דוד (תל עמל), מורה דרך מוסמך ובעל ניסיון בהדרכת פרטיים, קבוצות, אירועים.
אני מזמין אתכם לחוות את העמק דרך המראות, העובדות והסיפורים.  
טל. 050-7545320 
דוא"ל:   tulymoti@gmail.com
פייסבוק:   http://www.facebook.com/profile.php?id=1553375297   

 

 

   

 

כתיבת תגובה