You are currently viewing בעקבות הנביא יתרו עליו השלום

בעקבות הנביא יתרו עליו השלום

 

karniסיפור טיול: יתרו המדייני בצפון ארץ ישראל
חבל ארץ: קרני חיטים
משך המסלול: 4-5 שעות
אורך בק"מ: 7 ק"מ
סוג מסלול: קווי
מפת סימון שבילים: מס' 3 גליל תחתון
עונה מומלצת: כל השנה במיוחד באביב – חג הדרוזים
רמת קושי: בינוני
מאפיינים: מתאים למשפחות ולכל הגילאים, כניסה חינם, כניסת בעלי חיים אסורה ,לבוש מכבד המכסה את כל חלקי הגוף.

 

 

איך מגיעים: נפגשים בצומת גולני מפגש כבישים מספר 77 ו-65. נוסעים עד אזור התעשייה גליל תחתון והולכים רגלית בשביל מסומן 7 ק"מ עד קבר יתרו עליו השלום.

 

סיפור דרך: רבים מזהים את ארץ מדיין בצפון ערב הסעודית – מקום מפגשם של הנביא משה רבנו ויתרו עליו השלום , אך הדרוזים מאמינים שהמדיינים הגיעו לצפון ארץ ישראל והנביא שועייב "יתרו" נפטר ונקבר ליד קרני חיטים . יש חוקרים המזהים את מדיין שהוזכרה במקרא ו"אלאייכה" שהוזכרה בקוראן בקרני חיטים ( נמצאת על דרך ראשית, פעילות געשית, סבך ועוד). יש חוקרים המנסים להוכיח שהדרוזים של היום הם צאצאיהם של בני חובב, בני רכב והקינים המדיינים ותומכים בהנחתם זו על דמיון מוחלט באורח החיים , באמונות ובהרגלים של הדרוזים היום עם אלה של המדיינים.

 

מסלול של הטיול : תצפית מרהיבה על טבריה, בקעת גינוסר ורמת ארבל וחלקים גדולים מהגליל התחתון, שרידים של פעילות געשית , מקום ההתרחשות של קרב חיטים בין הצלבנים למוסלמים בשנת 1187 לספירה ובעקבותיו סלאח אלדין כבש את מרבית ארץ ישראל מידי הצלבנים , קבר הנביא יתרו וסיפורם של הדרוזים כעדה ייחודית בנוף המזרח –תיכוני והישראלי.במהלך המסלול נפגוש צמחים כמו עכובית הגלגל ,עולש וכרוחבית מכחילה ועוד ונשמע הסבר קצר מהאחראי על ניהול קבר יתרו ואף נזכה לכוס קפה מר

דבר הכותב:
dr raja copy
שמי דר' רג'א פרג' בן הכפר, בעל תואר שלישי בהיסטוריה של החינוך, מורה דרך מוסמך ,מחבר 4 ספרים בעברית על הקשר בין דרוזים ליהודים, גלגול נשמות, יוזמות חינוכיות , היישוב שלי. העשייה והמחקרים שלי נסובו סביב חיזוק ושמירה על ברית החיים בין יהודים לדרוזים ולחיזוק הערכים האוניברסליים והלאומיים בקרב בני עדתי .
ליצירת קשר : נייד 0506282445 או 049973228 ודא"ל: raja49@012.net.il

כתיבת תגובה