You are currently viewing הכפר יאנוח-ג'ת בתהליכי שימור ושינוי

הכפר יאנוח-ג'ת בתהליכי שימור ושינוי

yanuch gat copyסיפור טיול: פסיפס מראות וסיפורי מקום בין חיי העבר והחיים המודרניים
חבל ארץ: גליל מערבי.
משך המסלול: 4-5 שעות
אורך בק"מ: 5 ק"מ
סוג מסלול: מעגלי
מפת סימון שבילים: גליל מערבי
עונה מומלצת: כל השנה במיוחד באביב
רמת קושי: קל
מאפיינים: מתאים למשפחות ולכל הגילאים, כניסה חינם .

 

 

איך מגיעים: נפגשים בתחנת הדלק בכניסה לכפר יאנוח מצד צפון כפר הורדים .

סיפור דרך: רבים מזהים את ארץ מדיין בצפון ערב הסעודית – מקום מפגשם של הנביא משה רבנו ויתרו עליו השלום , אך הדרוזים מאמינים שהמדיינים הגיעו לצפון ארץ ישראל והנביא שועייב "יתרו" נפטר ונקבר ליד קרני חיטים . יש חוקרים המזהים את מדיין שהוזכרה במקרא ו"אלאייכה" שהוזכרה בקוראן בקרני חיטים ( נמצאת על דרך ראשית, פעילות געשית, סבך ועוד). יש חוקרים המנסים להוכיח שהדרוזים של היום הם צאצאיהם של בני חובב, בני רכב והקינים המדיינים ותומכים בהנחתם זו על דמיון מוחלט באורח החיים , באמונות ובהרגלים של הדרוזים היום עם אלה של המדיינים.

מסלול של הטיול : תצפית מרהיבה על כל האזור שבין רכס סולם צור וראש הנקרה עד רכס הכרמל ומפרץ חיפה ועל הר מירון והר חרמון. סיור רגלי במרכז הכפר ההיסטורי (בית טיפוסי ,בית בד ישן ועוד), ביקור במקומות הקדושים וקברי שני מטיפים של הדת הדרוזית ,ביקור באתר ההנצחה של החללים בני הכפר ומקום היערכות קרב יאנוח במלחמת העצמאות . הרצאה מלווה במצגת על תהליכי השימור ,השינוי והשיפור בכפר.

דבר הכותב:
dr raja copy
שמי דר' רג'א פרג' בן הכפר, בעל תואר שלישי בהיסטוריה של החינוך, מורה דרך מוסמך ,מחבר 4 ספרים בעברית על הקשר בין דרוזים ליהודים, גלגול נשמות, יוזמות חינוכיות , היישוב שלי. העשייה והמחקרים שלי נסובו סביב חיזוק ושמירה על ברית החיים בין יהודים לדרוזים ולחיזוק הערכים האוניברסליים והלאומיים בקרב בני עדתי .
ליצירת קשר : נייד 0506282445 או 049973228 ודא"ל: raja49@012.net.il

כתיבת תגובה