You are currently viewing סובב טבעון

סובב טבעון

tivon

 

חבל ארץ: גליל תחתון
משך המסלול: כ-3 שעות
אורך בק"מ: כ-9 ק"מ. 
סוג מסלול: מעגלי 
מפת סימון שבילים: מס' 4 הכרמל גב' אלונים שפרעם.
עונה מומלצת : חורף , סתיו , אביב.
רמת קושי:  קל / בינוני
מאפיינים: מתאים למשפחות, ניתן להביא כלבים, לא מתאים לעגלות ילדים.

 

איך מגיעים: נכנסים לקריית טבעון שנמצאת מזרחית לכביש 75 ובקצה רחוב השקדים מחנים את הרכב בחניה של קניון מול היער, כאן מתחיל הטיול. (מול הקניון ליד חטיבת הביניים נמצאת מפת המסלול)

מסלול הטיול: יורדים ברגל ברחוב מרווה, הרחוב קצר ואחרי מאות מטרים בודדים הוא הופך לשביל הליכה נוח. נצעד לאורך שתי שמורות טבע. שמורת שער העמקים וגן לאומי גוש אלונים. נהלך בחורש  ים תיכוני ונפגוש עצי חרוב אלון ואלה ומטפסים רבים המגיעים עד לצמרות העצים. למטה בסבך נראה ונשמע את השחרור הזכר בעל המקור הכתום ואת הנקבה החומה. נראה ונשמע עורבנים צבעוניים צורחים בקולי קולות ואפילו מחכים קולות של חיות אחרות. נשמע את נקר העצים הסורי בצבעי לבן שחור אדום המחפש תולעים וחרקים מתחת לקליפות העצים. שרקרק צבעוני בעל מקור חד. עם נהיה שקטים וקשובים נישמע ונראה צבים הרומסים את העלים באיטיות. המקומות בהם ניראה סימני חפירה הם עדות לפעילות לילה של חזירים בחיפוש אחר מזון.

 סיפור דרך:  המסלול מסומן בברור כשביל אופניים. רובו רחב ונוח להליכה . ניתן למצוא פינות חמד חבויות בין העצים, לשחק ולנוח, ליהנות משפע הפרחים (תלוי בעונה) רקפות, כרכומים, דודא רפואי ,עירית גדולה ,צלף ,כלניות , סחלבים ועוד.  מולנו יצוץ הר הכרמל במלוא הדרו. נלך עד פאתי קיבוץ שער העמקים וליפני הרפת נפנה מזרחה (שמאלה על מעבר בקר רחב) נעלה דרך שביל טבע לימודי ,נעבור ליד בריכת גלי טבעון, נחצה את רחוב אלונים ולאחר הליכה של כ-100 מ' ברחוב רמז נרד שוב לוואדי ליד הקן של הנוער העובד ונמשיך עם שביל האופניים. מולנו יתרוממו הפעם הרי נצרת. ליד אחת מקבוצות הבתים של טבעון נראה שלט המספר על טבעון הקדומה ועל תושביה שלא הקפידו בביטוי כל האותיות כראוי וכן לא הורשו לעמוד לפני התיבה בבית הכנסת. נמשיך עם השביל ונחלוף ליד קיבוץ אלונים. נעלה במתינות ונקיף את רמת הדסה. נגיע עד לכיכר המובילה לבוסמת טבעון וניפנה בה מערבה (שמאלה) , נלך בזהירות לאורך הכביש עד שנגיע לחניון בו השארנו את הרכב.

יש להצטייד בכובע ובנעלי הליכה ,בדרך אין מי שתייה ולכן צריך להצטייד במים.

 

דבר הכותב:       
        
dd

שלום  אני דותן דני. בוגר קורס מורי דרך של אוניברסיטת חיפה בחסות משרד התיירות. 
אהבת הארץ ונופיה הוציאו אותי לטיולים רבים  עד שיום אחד החלטתי לעזוב הכול  ולהפוך את ההנאה למקצוע, 
לעצור לרגע ממרוץ החיים ולראות את מה  שיש מסביב לא רק בדרך לעבודה. לארץ עם יותר מ-3000 שנות היסטוריה יש המון  מה לספר. 
בשביל הטבע דני דותן מורה דרך  dotanda330@gmail.com  טל: 054-7306577 

 

 

כתיבת תגובה