You are currently viewing נשיא האוניברסיטה

נשיא האוניברסיטה

ron rפרופ׳ רון רובין
 
טלפון: 04-8240101
פקס: 04-8288110
ron.robin@univ.haifa.ac.il
 
 
 
 

פרופסור רון רובין הוא מומחה להיסטוריה אמריקאית, בעל דוקטורט בהיסטוריה אמריקנית מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי (1986). פרופ' רובין כיהן כחבר סגל באוניברסיטת חיפה במשך למעלה מעשרים שנים, במהלכן מילא תפקידים רבים באוניברסיטה, ובהם דיקן הסטודנטים. בשנת 2006 הצטרף פרופ' רובין לאוניברסיטת ניו יורק (NYU ) היוקרתית, שם כיהן בין היתר כמשנה לרקטור והיה אמון על הקמת שני קמפוסים בינלאומיים של NYU – באבו דאבי ובשנחאי.

כמו כן, פרופ' רובין הוא מחברם של שישה ספרים ועשרות מאמרים. בין היתר כתב על ההיבטים הפוליטיים, התרבותיים והתקשורתיים של המלחמה הקרה בין ארה"ב ובריה"מ לשעבר (בהוצאת אוניברסיטת פרינסטון), ועל פוליטיקה ותרבות באקדמיה האמריקנית. מאמריו פורסמו בכתבי העת היוקרתיים:

American Quarterly, Diplomatic History, American Studies International, and Journal of American Studies.

האוניברסיטה תחת הנהגתו של פרופ' רובין תתמקד בפיתוח מחקר בין תחומי, חוצה גבולות ובינלאומי, תוך שיתוף פעולה עם מוסדות מחקר מובילים בחו"ל. הגישה הבין-תחומית מאפשרת לאוניברסיטה לפתח תחומי דעת שונים ומגוונים תחת "מטריות" משותפות, חדשניות ובלתי צפויות, העתידות לייצר פריצות דרך מחקריות.

כמי שצמח בתוך האוניברסיטה וכיהן כדיקן הסטודנטים, לפרופ' רובין הכרות עמוקה עם קהילת הסטודנטים המגוונת של האוניברסיטה – המהווה את תמונת הראי של החברה הישראלית. תפקידה של האוניברסיטה הוא להעניק את הכלים, המבוססים על ידע אקדמי וחשיבה ביקורתית, שבאמצעותם יוכלו בוגרי האוניברסיטה לתפוס את מקומם בכל שדרות ההנהגה של החברה הישראלית.

 

כתיבת תגובה