אתמול, בוקר יום שבת של חג, התעוררה מדינת ישראל למלחמה שמהלכה המטלטל ותוצאותיה הקשות, ממשיכים להתברר בעצם שעות אלה. אנו מרכינים היום את ראשינו בשם קהילת האוניברסיטה כולה, שולחים את תנחומינו הכנים למשפחות ההרוגים, מייחלים ומפללים לשלומם של הפצועים ולשובם בשלום של הנעדרים והשבויים.
ליבנו עם תושבי ותושבות יישובי עוטף עזה וערי הדרום, עם כוחות הבטחון, לוחמי ולוחמות צה"ל, השוטרים והשוטרות, לוחמי ולוחמות האש וכל מי שלוקח/ת חלק במשימה המקודשת של ההגנה על בטחון מדינת ישראל ותושביה. אנו מחזקים את ידיהם של מפקדי צה"ל וחייליו, ובוטחים בעמידתה של החברה הישראלית, כגוף אחד, מאחוריהם.
סטודנטים וסטודנטיות, חברי וחברות סגל רבים כבר גויסו לשירות מילואים, ואחרים, מצויים בכוננות. אנו שולחים מכאן את דאגתנו לאנשי ולנשות המילואים היקרים מקרב קהילת האוניברסיטה – שמרו על עצמכם ושובו הביתה בשלום. צאו לשירות המדינה בלב בוטח, מקומכם עמנו שמור ואנו מתחייבים לעשות כל שיידרש על־מנת לסייע לכם בחזרה לשגרה, עם שובכם בשלום מן המשימה.

מדינת ישראל ידעה ימים קשים גם בעבר. לכידותה של החברה הישראלית וחוסנה, יכולתה להניח בצד מחלוקות ולאחד את השורות, הן אשר יאפשרו לכולנו להתמודד שכם אל שכם בצוק העתים גם הפעם, ולצאת מן המשבר כשידינו על העליונה.