לימודי תואר ראשון במערכות מידע - קמפוס העיר

משך הלימודים: 3 שנים | מתכונת הלימודים: חד חוגי/דו חוגי | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה לחץ כאן | אתר החוג
הלימודים מתקיימים בקמפוס העיר

ניהול מערכות מידע באופן יעיל הוא גורם המפתח להצלחתם של ארגונים מודרניים. מערכות  אלה מהוות את התשתית התעשייתית המרכזית של חברת המידע ונמצאות בכל מקום: החל בטלפונים הניידים של כולנו, בכלי הרכב שלנו והמשך בבנקים וחברות ביטוח, בחברות תעשייתיות ובחנויות אינטרנטיות, במשרדי ממשלה, בבתי משפט, ובארגונים ללא מטרת רווח. חלק עצום מפעילויות היומיום שלנו לא ניתנות כלל לביצוע כיום ללא נוכחותן של מערכות המידע.

תואר במערכות מידע מכשיר את בוגריו לאפיין, לממש, להטמיע ולתחזק מערכות מידע במגוון תחומים. הסטודנטים רוכשים ידע וניסיון טכנולוגי לצד מיומנויות ארגוניות ובין-אישיות הנדרשות להבנת המשמעות של מערכת המידע הן לארגון והן למשתמש הקצה. דגש מיוחד מושם על התנסות, כולל פרויקט גמר תעשייתי. 

במסגרת לימודי תואר ראשון במערכות מידע קיימת אפשרות בחירה של אחד משני מסלולי מיקוד, שיקנו ספח לתעודת ה- BSc במערכות מידע: פיתוח מערכות מידע או בינה מלאכותית.

תכנית מדעי הנתונים: התכנית בנויה על החוזקות של שלושה חוגים: מערכות מידע, מדעי המחשב וסטטיסטיקה. במסגרת החוג למערכות מידע באוניברסיטת חיפה התכנית שמה דגש  על התאמת משימת חקר הנתונים לצרכי האירגון וניהול נתונים גדולים.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה

יש לך פסיכומטרי גבוה? עוד יותר כדאי לך ללמוד אצלנו
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך הינו 730 ומעלה, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 100% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 700 לבין 729, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
כללי הזכאות למלגות מפורטים כאן >>

 מלגה ייחודית למתקבלים לחוג מערכות מידע – תוכנית מושלללומדים בשנה א' בחוגים למדעי המחשב, מערכות מידע ומדעי הנתונים.

ההחלטה לגבי קבלה ללימודי תואר במערכות מידע באוניברסיטת חיפה מתבצעת על סמך עמידה בכל תנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים ותנאי הקבלה החוגיים יחדיו*.

תנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים הם:

  1. תעודת בגרות מלאה=תעודת בגרות ישראלית, או שוות ערך לה.
  2. ציון בשפה האנגלית מתוך הבחינה הפסיכומטרית, מבחן אמ"יר, בחינת אמי"רם או על סמך מבחני SAT, TOFEL ו-IELTS. רמת האנגלית המינימלית הנדרשת לתחילת תואר ראשון הינה בסיסי. סטודנט שאינו עומד בתנאים אלו וציונו באנגלית הוא בין 50-84 יהיה במעמד "על תנאי".

  3. ציון בבחינת ידע בעברית (יע"ל או יעלנט) המיועדת למועמדים ששפת ההוראה בביה"ס התיכון לא הייתה עברית ולא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה העברית. הציון הנדרש בבחינה הינו 120. אוניברסיטת חיפה מאפשרת למועמדיה לגשת לבחינת מיון בעברית (למידע נוסף והרשמה לבחינה לחץ כאן).
 

בנוסף לתנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים, על המועמד לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

• ציון משוקלל: 680
• פטור בעברית (או יע”ל 120)
• בגרות במתמטיקה 5 יח”ל בציון 70 לפחות או 4 יח”ל בציון 80 לפחות
• למחשבון סיכויי הקבלה לחץ כאן

עבור תכנית מדעי הנתונים:
ציון משוקלל 705
בגרות במתמטיקה 5 יח”ל בציון 80 או 4 יח”ל בציון 90
יע”ל 120
פסיכומטרי גולמי בחישוב כמותי 675, רכיב כמותי במבחן הפסיכומטרי 130

 מסלול קדם תואר***. החוג ישקול קבלתו למסלול קדם תואר או במקרים חריגים למסלול הרגיל לתואר. יתכן שמועמדים בקטגוריה זו יוזמנו לבחינת כניסה ו/או ראיון, בהתאם להחלטת החוג.

  • מועמד בטווח המתנה (650-679)
  • פטור בעברית (או יע”ל 120)
  • בגרות במתמטיקה 5 יח”ל בציון 70 לפחות או 4 יח”ל בציון 80 לפחות

*** במסלול קדם תואר יידרשו המועמדים ללמוד בסמסטר הראשון שלהם שלושה קורסים בהיקף של 11 נ”ז, ויהיה עליהם להשיג ממוצע משוקלל של 70 בשלושת הקורסים ולעבור כל אחד מהם:

1. חדו”א א’ (3 נקודות זכות)
2. אלגברה לינארית (3 נקודות זכות)
3. מבוא למחשבים ותכנות (5 נקודות זכות)
באם יעמדו בציונים הנדרשים בקורסי הקדם, יוכלו להתקבל ללימודי תואר ראשון בסמסטר שלאחר מכן. הקורסים שילמדו יהוו חלק מהתואר.

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, באם תתגלה טעות.

  • הערה: מכינת קיץ חוגית- מועמדים אשר ידרשו להשתתף במכינת קיץ של החוג (פרטים מלאים באתר החוג) התאמתם תבחן במהלך מכינת הקיץ החוגית.
  • קבלת בוגרי מכינה ללא מבחן פסיכוטרי-תשפ"ד

    מסלול קדם תואר:קורס מתמטיקה ברמת 4 יחידות- 80 ומעלה.רמת סיווג אנגלית : ציון 70 לפחות- ברמת טרום בסיסי.רמת סיווג עברית: ציון סיווג במבחן  יע"ל 120 לחייבים במבחן ידע בעברית  ( או  בקורס אוריינות בציון המקובל באוניברסיטה)

    *קורסי הקדם אשר ילמדו במהלך הסמסטר הראשון : מבוא למחשבים ותכנות  C, חדו״א 1 ואלגברה, אותם עליהם לסיים בציון 70 לפחות.  מכינה של אוניברסיטת חיפה לתואר ראשון ללא מבחן  פסיכומטרי 

**תעודת בגרות=תעודת בגרות ישראלית, או שוות ערך לה


אפשרות לאפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה על פי התנאים המפורטים באתר האוניברסיטה הפתוחה.

עידכון אתר 10.01.2023

תואר במערכות מידע פותח בפני בוגריו מגוון אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים: בתעשיות עתירות הידע (הייטק), בחברות הפיתוח הגדולות בארץ, בחברות הזנק (startup) מצליחות, במגוון רחב של תפקידים חד- או בין-תחומיים: מהנדסי דרישות, מנתחי נתונים ומפתחי מערכות בינה עסקית, מנתחי ומפתחי מערכות מידע, מטמיעים של מערכות כוללות (ERP) לארגונים, מנהלי פרויקטים, אנשי שיווק ומכירות של מערכות מידע, אנשי בקרת איכות ועוד.