חוקרי אוניברסיטת חיפה חושפים:
אפליקציות מסחר מאמצות טכניקות ממכרות מעולם ההימורים

בימים שבהם אפליקציות המסחר פורצות את הגבולות שבין השקעה מושכלת למשחקי מזל, חוקרים/ות מאוניברסיטת חיפה חושפים מחקר חדש המזהיר מפני האלמנטים הממכרים שמאפיינים פלטפורמות אלו.
>> עוד על המחקר בכתבה שפורסמה ב- The Marker
לדברי פרופ’ ניצן גסלביץ פקין, ד”ר שרון רבינוביץ שנקר ופרופ’ אמנון רייכמן מהפקולטה למשפטים ופרופ’ דורון קליגר מהחוג לכלכלה האפליקציות עושות שימוש בטכניקות של משחוק (גיימיפיקציה) המוכרות מעולמות ההימורים, על מנת לעודד משתמשים/ות לחזור שוב ושוב ולהגדיל את היקפי ההשקעה שלהם.
החוקרים/ות מדגישים כי העיצוב והמבנה של האפליקציות מתוכננים לעורר דחפים אימפולסיביים בקרב משתמשים/ות צעירים/ות, אשר חסרים לעיתים אוריינות פיננסית מספקת. “הפלטפורמות האלו יוצרות חוויית מסחר מרגשת והרפתקנית, אך לעיתים גם טורפנית”, ציינה פרופ’ גסלביץ פקין. ד”ר רבינוביץ שנקר הוסיפה כי “הטשטוש בין ידע למזל בפלטפורמות מסחר הוא אתגר רגולטורי קריטי”.
החוקרים/ות קוראים להגביר את המודעות לצרכים רגולטוריים חדשים, שיכללו כלים המגבילים את האלמנטים הממכרים, לצד העלאת המודעות לסיכונים הכרוכים במסחר.
אוניברסיטת חיפה גאה להוביל מחקרים חדשניים בתחומים הקשורים לטכנולוגיה, כלכלה ומשפט, המבקשים להבטיח שימוש אחראי והוגן בפלטפורמות מסחר דיגיטליות.
