איך והאם השפיעה צריכת סמים משני תודעה על ניצולי מסיבת ה-NOVA? במחקר ראשון מסוגו בעולם, מנסים חוקרי האוניברסיטה לענות על השאלה התקדימית הזו. התשובות שיתקבלו, יוכלו לסייע לנפגעים והנפגעות ולייצר ידע חדש ופורץ דרך בתחום שמחבר בין הנפש והתודעה.בכל ההיסטוריה, לא ידוע על עוד מקרה של מתקפת טרור רצחנית בזמן מסיבה שחוגגת שלום, אהבה, ואחדות, כפי שקרה במסיבת ה-NOVA והמסיבה ברעים במהלך מתקפת הטרור האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר. מה שהופך את המקרה לייחודי עוד יותר, ומוסיף עוד רובד של מורכבות היא העובדה שבעת המתקפה חלק מהמבלים/ות היו תחת השפעה של חומרים משני תודעה. במחקר אותו מובילים פרופ' רועי סלומון ופרופ' רואי אדמון מבית הספר למדעי הפסיכולוגיה משתתפים כאלף מניצולי המסיבות, שעוברים סדרה של ראיונות ושיחות, כמו גם בדיקות פיזיולוגיות, החל מבדיקות רוק דרך בדיקות שינה וכלה בבדיקות מוח במכשיר ה-MRI של האוניברסיטה.

המחקר נמצא עדיין בעיצומו, אולם כבר כעת החוקרים יודעים לספר כי הניצולים מספרים על חוויות שונות. חלק מספרים על כך שהם מרגישים שהחומרים שלקחו עזרו להם להיות מפוקסים ומלאי אנרגיה, ולכן סייעו להם להתמודד עם מתקפת הטרור. אחרים מספרים שהחומרים דווקא אלחשו והוציאו אותם מאיפוס. "חלק מהאנשים אמרו שזה היה מאוד מבלבל. אחרים סיפרו שזה דווקא עזר להם לראות את האירוע בפרספקטיבה שדווקא עזרה להם. והיו כאלה שאמרו שהם הרגישו שהם ממש מדברים עם אלוהים", אומרים החוקרים.

החוקרים מקווים שהידע שהם יגלו לגבי ההשפעות של צריכת החומרים הפסיכדליים על עיבוד בטראומה, בזמן אמת ולאורך זמן, על המוח ועל הגוץ יסייעו לבחון את דרכי הטיפול המיטיבים. 

פרופ' סלומון, ראש המעבדה לחקר המודעות והעצמי, הקים, יחד עם קבוצה של מאות מטפלים ומטפלות, את עמותת "לב בטוח", "SafeHeart", שהעניקה – ועדיין מעניקה – סיוע טיפול רגשי ונשפי לניצולי המסיבות.