בעקבות מלחמת חרבות ברזל, נפתח בפקולטה לחינוך באוניברסיטה קורס ייחודי המכשיר סטודנטים לתואר שני בתחומי הייעוץ והטיפול למתן עזרה ראשונית נפשית בעת מצבי טראומה וחירום עבודת הסיום המעשית של הקורס תהייה לעבוד בפועל על בסיס על הידע שהועבר בקורס עם משפחות המפונים. "לבוגרי ובוגרות הקורס יתאפשר לקחת חלק במאמצי הסיוע הנפשיים להם זקוקים קורבנות הטבח, משפחות החטופים, למפונים ולרבים אשר סובלים ממצוקה נפשית על רקע המצב בו אנו נמצאים בימים אלה", אמרו ד"ר יעל מאיר וד"ר יעל ענב פסיכולוגיות קליניות מומחיות, וחברות הסגל הבכיר בחוג לייעוץ והתפתחות האדם באוניברסיטה שיזמו את פתיחת הקורס ומעבירות אותו בהתנדבות מלאה.

  הרעיון לפתיחת הקורס עלה מתוך הפעילות ההתנדבותית של ד"ר מאיר וד"ר ענב בקרב משפחות המפונים. על בסיס הידע המחקרי והקליני שלהן, יזמו השתיים פרוייקט לו קראו "בית בלב", שמטרתו לחזק את החוסן המשפחתי של הילדים וההורים המפונים והוא כולל מפגשים חווייתיים לחיזוק הקשר בתוך המשפחה במצב של חוסר וודאות ומשבר. "הרעיון המרכזי של התוכנית הוא שהמשפחה היא העוגן וגורם החוסן עבור הילדים וההורים, דווקא במצב שבו נראה שהכל מטלטל וחסר וודאות. גם שאנחנו רחוקים מהבית הפיזי שלנו, תחושת הבית יכולה להישמר בתוך הלב, יחד עם המשפחה", אמרו החוקרות.

במסגרת הקורס, הסטודנטים/יות יקבלו הכשרה אינטנסיבית וישתלבו כמנחים/ות בשטח, וכך ירכשו כלים מעשיים לייעוץ וטיפול. כאמור, עבודת הסיום המעשית של הקורס תהייה להעביר תוכנית התערבות המבוססת על "בית בלב" בקרב משפחות המפונים – כך שבסופו של הקורס, הסטודנטים/יות לתואר שני, שברובם גם כך אנשי ונשות ייעוץ וטיפול, יוכלו לסייע למערך בריאות הנפש הלאומי, שנמצא במצוקת כוח אדם גדולה. "ברגע שראינו כיצד התוכנית שלנו עובדת ומסייעת למשפחות, ובעיקר לילדים וילדות צעירים, החלטנו שאנחנו חייבות לעשות מה שניתן כדי להעביר את הידע הזה לכמה שיותר אנשים, שירצו גם הם לתרום ליצירת החוסן החברתי. הזכות שלנו כנשות אקדמיה הוא ללמד ולהכשיר ואנחנו גאות שבתוך ימים ספורים כבר נרשמו סטודנטים /יות רבים לקורס", אמרו החוקרות.