הוועד המנהל של האוניברסיטה בחר בפרופ' גור אלרואי לנשיא הבא של האוניברסיטה. פרופ' אלרואי יכנס לתפקידו בחודש אוקטובר הקרוב ויחליף את פרופ' רון רובין, שיסיים כהונה של 8 שנים. "אנחנו גאים בבחירתו פה אחד של פרופ' גור אלרואי, הרקטור המכהן של האוניברסיטה, לנשיא הבא של האוניברסיטה. גור הוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים כרקטור, לפני כן כדיקן, ראש חוג וחוקר שגדל וצמח באוניברסיטה. אנחנו משוכנעים שגור הוא האיש הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון להמשיך ולהוביל את האוניברסיטה, כמוסד של מצוינות אקדמית, בצפון, בישראל כולה ובזירה העולמית", אמר יו"ר הוועד המנהל דב ויסגלס.

"אני מודה על האמון שנתן בי הוועד המנהל ואני מתחייב להמשיך לפעול למען האוניברסיטה, הסגל האקדמי והמנהלי והסטודנטים והסטודנטיות שלנו. לאוניברסיטה יש תפקיד חיוני בחיזוקו של הצפון ומדינת ישראל כולה, בהיותה מגדלור של מדע, מצוינות מחקרית ונושאת ערכים של שוויון, קבלת האחר וחיים משותפים לכל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית. האוניברסיטה היא הבית שלי ב-20 השנים האחרונות, בה התחלתי את דרכי האקדמית כחבר סגל צעיר וכעת המינוי לנשיא הוא סגירת מעגל מרגשת ומיוחדת. יחד עם כל קהילת האוניברסיטה נמשיך לבצר את מעמדה של האוניברסיטה, להיות מחויבים לשנות את העולם לטובה באמצעות מדע וידע ולהיות מנוע לפיתוח מנהיגות חברתית, ציבורית ועסקית, תוך קידום קיום משותף אמיתי ויום-יומי בין בני כל הדתות והעדות בישראל", אמר פרופ' אלרואי.

"אחרי כמעט 8 שנים של עבודה משותפת, תחילה כדיקן ובשנים האחרונות כרקטור, אני יודע שהאוניברסיטה ממשיכה להיות בידיים טובות, אמינות ומקצועיות. אין מישהו שמבטא יותר מגור את ייחודה של האוניברסיטה. חוקר מצטיין, איש חזון ואדם שמוביל תמיד למען חיזוקה של החברה הישראלית", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין.

פרופ’ אלרואי, רקטור האוניברסיטה בשלוש השנים האחרונות הוא היסטוריון המתמחה בתולדות העם היהודי בעת החדשה, לשעבר דיקן הפקולטה למדעי הרוח, מייסד תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית. כרקטור האוניברסיטה, התווה פרופ' אלרואי את המחויבות לקיימות סביבתית וחברתית כחזון האקדמי של האוניברסיטה והוביל את הפעילויות שבגינן דורגה האוניברסיטה במקום הראשון בין אוניברסיטאות המחקר הישראליות במדד הקיימות של Times Higher Education. במסגרת החזון האקדמי שהוביל פרופ' אלרואי הוקמו המוקד לחקר המוח והרגשות, המוקד לפוליטיקה של אי שוויון והמוקד לקיימות סביבתית.

פרופ' אלרואי נחשב לאחד מהחוקרים המובילים בעולם להגירה יהודית בעת החדשה, והוא פרסם שישה ספרים על ההגירה היהודית בראשית המאה ה-20 ומאמרים רבים בכתבי עת מובילים בישראל. הוא הצטרף בשנת 2002 לחוג ללימודי ארץ ישראל באוניברסיטת חיפה, עמד בראש בית הספר להיסטוריה ובשת 2016 נבחר לדיקן הפקולטה למדעי הרוח, תפקיד אותו מילא עד שנת 2020. בתקופה זו עלה בצורה משמעותית מספר המחקרים של חוקרי החוג, ובשנה האחרונה לכהונתו דורגה הפקולטה במקום הראשון בארץ מבין הפקולטות למדעי הרוח מבחינת כמות הפרסומים.

בשנת 2014 הקים את תוכנית רודרמן ללימודי יהדות ארצות הברית, התוכנית היחידה לתואר שני בישראל המתמקדת בקשר שבין יהדות ארצות הברית וישראל. בהמשך הוא הקים את התוכנית ללימודי ישראל – תוכנית “אחות”, המתמקדת בלימודי החברה הישראלית לתלמידים בינלאומיים.

פרופ' אלרואי הוא רב סרן (במיל.) ביחידה לאיתור נעדרים ובשנה החולפת פירסם את ספרו "ולא נודע מקומם: שישה נעדרים בקרבות תש"ח", המתאר את סיפורם של שישה מנעדרי מלחמת העצמאות, שמקום קבורתם לא היה נודע, עד שאותרו על ידו במסגרת פעילותו ביחידה.