קהילת אוניברסיטת חיפה אבלה על רציחתם ונפילתם של בני ובנות קהילת האוניברסיטה או בני משפחתם בהתקפה הרצחנית והנפשעת ביישובי עוטף עזה ובקרבות העזים במהלך מלחמת חרבות ברזל כנגד המחבלים הנתעבים – בדרום ובצפון.

אנו מביעים את תנחומינו ומשתתפים בצער המשפחות.
יהיה זיכרם ברוך.

סא"ל עלים עבדאללה ז״ל, סגן מפקד חטמ"ר 300, אשר נהרג בחילופי אש על גבול הצפון. עלים היה סטודנט בבית הספר למדעי המדינה. הוא נטמן בכפרו, חורפיש.  

מפקח אנדריי פושיבאי ז״ל, קצין משטרה שנפל בחילופי אש בדרום. אנדריי היה סטודנט במסלול פו"מ, בבית הספר למדעי המדינה. הוא  נקבר בבאר שבע.

רב פקד ודים בליך ז"ל, מפקד פלגה במנהלת תיאום פעולות אכיפה אשר נהרג בקרב עם מחבלים בקיבוץ בארי ונתמן בבית העלמין הצבאי בחיפה. ודים הינו בוגר תואר ראשון בתכנית קורס קציני משטרה של האוניברסיטה.

רב פקד אבי עמר ז"ל, בוגר תואר שני מהחוגים עם ישראל ויהדות נהרג ביום הראשון ללחימה אך היה נעדר במשך שבוע. 
נהרג בעת לחימה והגנה על שדרות וקיבוץ בארי. נטמן בבית העלמין של מושב נוגה.

סא"ל יהונתן צור ז״ל, מפקד סיירת הנח"ל, אשר נפל בקרבות עם מחבלים. יהונתן הינו מוסמך מסלול פו"ם בבית הספר למדעי המדינה וגר עם משפחתו בקדומים.

אל"מ רועי יוסף לוי ז״ל, מפקד היחידה הרב ממדית, אשר נהרג ביומה הראשון של המלחמה בהיתקלות עם מחבלים בקיבוץ רעים. רועי הינו מוסמך בית הספר למדעי המדינה, מסלול מב"ל.

סרן טל גרושקה ז״ל, מפקד פלוגה בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל אשר נפל בעת מילוי תפקידו. טל הינו בוגר מסלול מלט"ק אשר למד בחוג הרב תחומי ובחוג לייעוץ והתפתחות האדם. הוא נטמן בעירו, כפר סבא.

סגן אלוף אלי גינסברג ז״ל, שהיה מפקד בית הספר ללוט"ר נהרג בהיתקלות עם מחבלים בעוטף עזה. אלי היה מוסמך במסלול יחב"ל בבית הספר למדעי המדינה.  

רב פקד מרטין קוזמיצקס ז״ל, מפקד פלגה במנהלת תיאום פעולות אכיפה. מרטין בוגר המכינה הקדם אקדמית של אוניברסיטת חיפה.

רב סמל בכיר חן נחמיאס ז״ל, צלף ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור (ימ"מ). חן הינו מוסמך החוג לציוויליזציות ימיות.

פקד אבי צידון ז״ל, סגן ראש משרד סיור בתחנת אופקים, נפל בקרב עם מחבלים באופקים. אבי הינו מוסמך חוג ללימודי ארץ ישראל. הוא נטמן בבית העלמין גבולות.

אלוף משנה יהונתן שטיינברג ז״ל, מפקד חטיבת הנח"ל אשר נהרג בהתקלות עם מחבלים סמוך לכרם שלום. יהונתן הינו מוסמך האוניברסיטה במסלול מב"ל בבית הספר למדעי המדינה.

רס"ן בנג'י טרקניסקי ז״ל , קצין אג"ם בחטיבה 7. מוסמך מסלול פו"ם בבית הספר למדעי המדינה. נהרג בהיתקלות עם מחבלים ונטמן בבית העלמין בהרצליה.

אילן משה יעקב ז״ל, בוגר האוניברסיטה, סיים תואר ראשון במדעי המדינה במסלול השפעה ציבורית, נרצח במסיבת נובה בקיבוץ רעים.

סנ"צ איציק (יצחק) בוזוקשוילי ז״ל, מפקד  תחנת המשטרה שגב שלום, נהרג בקרב עם מחבלים באזור רעים. יצחק הינו בוגר תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה. הוא מוסמך קורס קציני משטרה של האוניברסיטה. הוא נטמן בבאר שבע.

פקד דן גנות ז״ל, סגן מפקד פלגה ביחידה לתאום פעולות אכיפה. נהרג בקרבות בקיבוץ בארי. דן הינו מוסמך מסלול פו"מ, תושב הישוב חריש.

סגן אריאל רייך ז"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. אריאל היה סטודנט בתכנית מלט"ק בחוגים ללימודים רב-תחומיים ולימודי מזה"ת והאסלאם.

אביתר (תרי) קיפניס ז"ל, נרצח עם אשתו לילך בקיבוץ בארי ב-7.10.2023, אביתר מוסמך תואר שני ניהול משאבי טבע וסביבה.

רס"מ בוריס דנילוב ז"ל, נפל בקרבות בקיבוץ בארי ב-16.10.23, בוגר תואר ראשון רב תחומי במסגרת קורס קציני משטרה ומוסמך של החוג להיסטוריה של עם ישראל.  

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מג"ד 53 בחיל השריון, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה ב-2.11.2023, מוסמך בחוג למדעי המדינה תכנית פו"ם.

אל"מ אסף חממי ז"ל  מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, נהרג בקרב על הגנת תושבי עוטף ישראל ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לעזה. בוגר בתכנית לתואר שני – תל"מ בביה"ס למדעי המדינה. 

סא"ל תומר גרינברג ז"ל, מג"ד 13 של חטיבת גולני, בוגר תואר שני במדעי המדינה בתכנית פו"ם אלון, על נפילתו בקרבות בצפון רצועת עזה.

רס"ן גל בכר ז"ל,  קצין הדרכה באוגדה 36, בוגר תואר שני במדעי המדינה בתכנית פו"ם אלון, על נפילתו בתאונת דרכים צבאית בדרום הארץ.

הסטודנטית ענבר היימן ז"ל, אשר נחטפה על ידי מחבלי חמאס ממסיבת הטבע ביום שבת 7 באוקטובר, נרצחה בשבי החמאס. ענבר הייתה סטודנטית לתואר ראשון בחוג לתקשורת חזותית בויצ"ו.

סא"ל רועי יוחאי יוסף מרדכי ז"ל, מפקד מגמה בבא"ח נח"ל חטיבת הנח"ל, בוגר בתכנית מדעי המדינה פו"ם אלון, על נפילתו בקרב בצפון רצועת עזה.


קהילת האוניברסיטה משתתפת בצערם העמוק של תלמידיה על מות יקיריהם.ן –

יונתן זייגן, מוסמך תואר שני בי"ס לעבודה סוציאלית, על רציחתה של אמו ויויאן סילבר ז"ל, שנרצחה בקיבוץ בארי ב-7.10.2023. 

קרן הראל, דוקטורנטית בחוג לטיפול באומנויות, על רציחתו של בנה אורן אלפסי ז״ל אשר הגן בגופו על חברתו מפני מחבלי החמאס בעת שהסתתרו בממ"ד בנירים.

גיה פלד, סטודנטית בחוג לפסיכולוגיה על נפילתו של אחיה, סמל ראשון עמית פלד ז״ל, חייל ביחידת אגוז אשר נהרג בכיסופים בהיתקלות עם מחבלים. עמית נטמן בבית הקברות הצבאי בחיפה.

מירב יעקב סטודנטית לתואר שני בחוג לאנתרופולוגיה על הירצחו של בנה הבכור, שובל יעקב ז״ל, אשר נרצח במסיבת הטבע בקיבוץ רעים.  

שביט בן-משה, סטודנט במסלול מלט"ק, הלומד בחוג לכלכלה ובחוג הרב תחומי, שכל את אחיו, רס"ן אריאל בן משה ז״ל שהיה מפקד פלוגה בסיירת מטכ"ל.

מאור יעקב אסייג, סטודנט לתואר שני בחוג לטכנולוגיות ימיות בבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני, אשר איבד את אחותו לוחמת מג"ב בקרבות עם מחבלי החמאס.

שיר שי, סטודנטית בחוג לחינוך והתפתחות בגיל הרך, שאיבדה את אחיה סמל ירון שי ז״ל אשר נפל במהלך חילופי אש עם מחבלים שחדרו ליישוב כרם שלום שבעוטף עזה. ירון נקבר בישובו, קדימה.

גל אורןבוגר בי"ס לעבודה סוציאלית, על רציחת בן דודו וכל משפחתו (5 בני משפחה) במתקפה על עטוף עזה.

זיו בהטסטודנטית לתואר ראשון מהחוג לפיזיותרפיה, על רציחת אחיה דרור בהט במסיבה ברעים

רעות חנה אלסטר, סטודנטית לתואר שני בחוג לטיפול באמצעות אמנויות, על נפילתו של אחיה סמ"ר (במיל) מתניה אלסטר, לוחם בגדוד 221 חטיבת כרמלי נהרג מירי נ"ט לעבר כוח צה"ל בצפון הארץ.

 אלה ברקוביץ, דוקטורנטית בבית הספר לבריאות הציבור, על רציחתם של הוריה מעינה ונח הרשקוביץ ז"ל, במתקפת המחבלים על קיבוץ בארי.

מוסט ירון דוד, מהתכנית פכ"מ, על נפילתו של אחיו סמל עמית מוסט ז"ל, חובש קרבי בסיירת הנח"ל שנפל בלחימה.

ישי רובין, סטודנט ממנהל ומדיניות ציבורית, על נפילת בנו סמ"ל עמיחי שמעון רובין ז"ל, לוחם גולני בגדוד 51 נפל במלחמה בדרום בתאריך ה-10.10.2023.

תמר אחיטוב, סטודנטית לתואר שני בבי"ס לטיפול באמצעות אמנויות, בן דודה רב סר"ן (במיל) משה ידידה לייטר ז"ל, שנפל בקרבות בעזה בתאריך 10.11.2023.

כרמית פלטי קציר– תלמידת התכנית "פסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית" אשר אביה אברהם רמי קציר ז"ל נרצח ב7.10, אחיה אלעד קציר ז"ל נחטף מניר עוז ב-7 באוקטובר ונרצח בשבי, גופתו חולצה מחאן יונס במבצע של כוחות הביטחון, אמה חנה קציר נחטפה ושוחררה בפעימה הראשונה.

רעות בוצחק – תלמידת התכנית "פסיכותרפיה משולבת גישות"- אשר בנה, סרן אושרי משה בוצחק ז"ל, נפל בעזה.

מיכל ריין, דוקטורנטית מבית הספר לבריאות הציבור, על נפילתו של בעלה, רס"ן (במיל.) אריה ריין, קצין שריון בגדוד 79 שנפלת בקרבות ברצועת עזה.

רס"ר במיל' הרב אלקנה ויזל ז"ל, מפקד כיתה בגדוד 8208 חטיבה 261, בעלה של גלית ויזל סטודנטית בתואר שני בחוג לטיפול באמצעות אמנויות, על נפילתו של בעלה באסון קריסת המבנים במרכז רצועת עזה.

רס"מ במיל' רפאל אליאס מושיוף ז"ל , לוחם בגדוד 6261 חטיבה 261בעלה של הדס בוגרת בחוג רב-תחומי, על נפילתו של בעלה באסון קריסה המבנים במרכז רצועת עזה.

הרב דורון פרץבוגר תוכנית רודרמן לחקר יהדות ארצות הבריתעל נפילתו של בנו, סרן דניאל פרץ ז"ל, בקרבות של ה-7 באוקטובר בנחל עוז מול מחבלי חמאס. גופתו של דניאל ז"ל נחטפה לעזה ואנו מתפללים להשבתה ולהביאה לקבורה בישראל.


קהילת האוניברסיטה משתתפת בצערם העמוק של עובדיה על מות יקיריהם.ן –

רות עופרי – עובדת האוניברסיטה מהפקולטה למשפטים שאיבדה את אחותה ואחיינה בביתם בכפר עזה- מיכל אדמוני ובנה גיא זיכרונם לברכה.

אניי אוחנה – עובדת האוניברסיטה מהיחידה ללימודי חוץ, ששכלה את בנה, רס"ר אליהו מאיר אוחנה ז"ל, שנפל בקרבות ברצועת עזה.

קהילת האוניברסיטה כולה – הנהלה, עובדים ותלמידים – מרכינים ראש בזמן זה ומשתתפים בצערן העמוק של המשפחות.

———

סטודנטים.ות ובוגרי.ות האוניברסיטה שהם.ן או בני משפחותיהם חטופים ואנו מייחלים לחזרתם במהרה –

אוהד יהלומי, בוגר החוגים לגיאוגרפיה וסטטיסטיקה, נחטף ע"י מחבלי חמאס ב-7.10.20.23 מביתו בקיבוץ ניר עוז יחד עם בנו איתן. איתן שב הביתה משבי החמאס בתאריך 27.11.2023, אוהד נשאר בשבי ואנחנו ממתינים לשובו.

האוניברסיטה תומכת בסטודנטית שיר סיגל, הלומדת בחוג לעבודה סוציאלית, אשר שני הוריה נחטפו על ידי מחבלי החמאס. אימה אביבה שוחררה מהשבי ב26.11, אביה נותר בשבי ואנחנו ממתינים לשובו.

האוניברסיטה תומכת ברב דורון פרץ, בוגר תוכנית רודרמן לחקר יהדות ארצות הברית, שבנו דניאל פרץ נחטף על ידי מחבלי חמאס ב-7.10.2023. אנו ממתינים לשובו של דניאל.