תרומה משמעותית להעמקת המחקר והפעילות האקדמית של האוניברסיטה: חברת אנרג'יאן תשקיע, כחלק מפעילות האחריות התאגידית והסביבתית שלה, במחקר חדשני בים העמוק שיבחן הימצאותם של הידראטים בקרקעית הים התיכון ואת השפעותיהם על הסביבה הימית כתוצאה משינויי האקלים.המחקר הושק השבוע בטקס חגיגי שהתקיים באוניברסיטה בהשתתפות נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין, מנכ"ל אנרג'יאן ישראל שאול צמח, מנהלת התקשורת והאחריות תאגידית באנרג'יאן אליענה פישלר, מנכ"לית אגודת הידידים של אוניברסיטת חיפה בישראל אליענה דן ועוד.בנוסף, העניקה אנרג'יאן מלגות לסטודנטים ממרכז חיפה לאסטרטגיה ימית בהובלת פרופ' שאול חורב.

הידראט הוא מצב צבירה ייחודי של גז המתאן בקרקעית הים. במצב זה, קופא המתאן  גם בטמפרטורת הסביבה. הידראטים הפכו להיות מוקד של למחקר בכל העולם בגלל החשש ששינויי האקלים עשויים לגרום לגז הקפוא להתמוסס, ולהביא לפליטת כמויות גדולות של מתאן לאוקיינוסים – מה שעלול לפגוע במערכת האקולוגית הימית.

האוניברסיטה מתמקדת מזה שנים בחקר ההידראטים, ובמחקרים קודמים אותם הוביל פרופ' יצחק מקובסקי מבית הספר למדעי הים ע"ש צ'רני, הוא העריך בעזרת מודלים כי קיים סיכוי להימצאות הידראט גם בים בתיכון. לאחרונה סוכם בין כי כחלק מפעילות האחריות התאגידית של החברה, אנרג'יאן תתמוך בביצועו של מחקר חדש שמטרתו להעמיק את החיפוש אחר ההידראטים שבאגן הלבנט, כולל באמצעות צוללות ורובוטים תת ימיים, כדי לשפר בצורה משמעותית את המודלים ולומר בוודאות גבוהה יותר אם אכן יש הידראט באזורנו ואם כן – כמה. מיפוי זה יאפשר לצפות שינויים עתידיים במערכת האקולוגית ולהציע דרכי היערכות אליהם.

רון רובין, נשיא האוניברסיטה: "חקר הסביבה הימית הוא נדבך משמעותי במאבק הגלובלי בשינויי האקלים, שהוא אחד האתגרים הגדולים והחשובים של האנושות במאה ה-21. אוניברסיטת חיפה מובילה את המחקר הימי בישראל ואת חקר הים העמוק בפרט ואנחנו נמשיך במחקרים שלנו, שמספקים לנו עוד ועוד מידע על המערכת האקולוגית הימית."

שאול צמח, מנכ"ל אנרג'יאן ישראל: "חברת אנרג'יאן פועלת רבות לקידום אחריות תאגידית וסביבתית ברחבי העולם. אנו שמחים לתמוך במחקר משמעותי שכזה, שעתיד לספק מידע על הסביבה האקולוגית הימית, החשובה כל כך למדינת ישראל."