השוטרים צריכים לפעול לפי הדין, החוק והנחיות היועצת המשפטית לממשלה. אם נכניס שיקולים פוליטיים למשטרה, היא תהפוך למיליציה. אני מודאג מהאודישנים לתוכנית 'קח אותי בן גביר' ואני כבר רואה מפקדים שמנסים לרצות את השר", כך אמר המפכ"ל לשעבר רנ"צ (בדימוס) משה קראדי באירוע של HighFA – פורום העלית של בוגרות ובוגרי האוניברסיטה.

קראדי, בוגר האוניברסיטה בעצמו, השמיע ביקורת רבה על השר לביטחון לאומי ואמר ששני צעדים שמקדם השר לשינוי פקודת המשטרה מסוכנים לדמוקרטיה יותר מאשר צעדי החקיקה המשפטית. בדבריו התייחס קראדי לשינויים שמבקש בן גביר להעביר בחוק פקודת המשטרה שיעניקו לשר סמכויות נרחבות לניהול המשטרה, ביניהן הכפפת המפכ"ל לשר והסמכת השר לקביעת מדיניות ההעמדה לדין. "השינויים הללו מסוכנים יותר לדמוקרטיה הישראלית מצמצום עילת הסבירות, שינוי הוועדה לבחירת שופטים או חקיקת פסקת ההתגברות", אמר.

"תפקידה של המשטרה לא למנוע הפגנות, אלא לאפשר קיומן של הפגנות" אמר המפכ"ל לשעבר, והוסיף, "אנחנו שומעים קולות שאומרים שאם התקיימה הפגנה, המשטרה נכשלה. והקולות הללו מחלחלים למפקדים – ובגלל זה אנחנו רואים את התמונות מההפגנות האחרונות". לדבריו של קראדי בשנה וחצי האחרונות פרשו כ-2000 שוטרים מהמשטרה, בין היתר בגלל הפעילות הבלתי פוסקת בעקבות המחאה נגד צעדי החקיקה של הממשלה. הוא ציין כי על מנת להתמודד עם המחסור החמור בשוטרים, עשתה המשטרה שתי טעויות אסטרטגיות: הראשונה, היא הורידה את ספי הקבלה של שוטרים חדשים; והשנייה, היא קיצרה את משך ההכשרה של שוטרים חדשים בצורה משמעותית. קראדי הדגיש כי מקצוע השוטר הוא מקצוע מורכב וכזה שמצריך ניסיון רב, בעיקר לאור הכוח הרב שמעניק החוק לשוטרים, ולכן – עדיף שלא יהיו שוטרים כלל מאשר שוטרים שאינם מוכשרים כראוי לתפקיד. "זו הסיבה שאנחנו רואים את הכינון הישיר של המכת"זיות לעבר המפגינים ואת הפרשים שדוהרים לתוך מפגינים. אני לא בא בשום תלונה לשוטרים עצמם, אלא למפקדים שאפשרו את המצב הזה".