אוניברסיטת חיפה דורגה  במקומות 101-200 בעולם והראשונה בין אוניברסיטאות המחקר בישראל במדד הקיימות היוקרתי של Times Higher Education. המדד בוחן את ההשפעה של מוסדות אקדמיים במדדי הקיימות החברתית והסביבתית שנקבעו על ידי האו"ם.זהו זינוק של למעלה מ-100 מקומות לאוניברסיטת חיפה לעומת השנה שעברה, והיא מדורגת במדד לצד כמה מהמוסדות האקדמיים המובילים בעולם, כגון המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) ואוניברסיטת ניו-יורק.בתוך שנתיים השלימה אוניברסיטת חיפה עלייה חדה של שני אשכולות במדד יוקרתי (בשנת 2022 דורגה במקומות 201-300 ובשנה שלפניה במקומות 301-400). במסגרת המדד דורגו השנה כ 1,700 אוניברסיטאות.אוניברסיטת חיפה היא הראשונה בין מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל שאימצה את 17 היעדים לפיתוח בר־קיימה של האו"ם (  (Sustainable Development Goals-SDGs כחזון שלה, כאשר הסגל האקדמי והמנהלי של האוניברסיטה, יחד עם הסטודנטים, פועלים לקידום ערכים אנושיים, חברתיים וסביבתיים.

בין יעדי SDG של האו"ם אשר נבחנו במדד הציגה אוניברסיטת חיפה נתונים מרשימים במיוחד בקידום היעדים הבאים:

  • שוויון מגדרי – מקום 9 בעולם לשנת 2023 (עלייה ממקום 55 בשנת 2022)
  • שלום, צדק וחוזק המוסדות – מקום 28 בעולם לשנת 2023 (עלייה ממקום 95 ב-2022)
  • חיים מתחת לפני הים – מקום 28 לשנת 2023 (עלייה ממקום 98 ב-2022)
  • חינוך איכותי – מקום 30 לשנת 2023 (עלייה ממקום 48 ב-2022)
  • תעסוקה הוגנת וצמיחה כלכלית – מקום 47 (עלייה ממקום 68 ב-2022)
  • בריאות טובה – מקום 52 בעולם (עלייה ממקום 84 ב-2022)
  • בנוסף נכנסה לראשונה אוניברסיטת חיפה לשתי הקטגוריות הבוערות על סדר היום העולמי: צמצום הרעב והעוני, מקום 93 ואשכול המקומות 101-200, בהתאמה.

פרופסור גור אלרואי, רקטור אוניברסיטת חיפה:"על האוניברסיטאות במאה ה-21 חלה החובה להיות חלק מהמרקם החברתי – המקומי והגלובלי. עלינו להשפיע, להיות מעורבים ולקחת חלק בפתרון האתגרים הגדולים של האנושות. אנחנו באוניברסיטת חיפה בוחרים להיות מגדלור של ערכים והשכלה גבוהה לחברה הישראלית כולה ולא 'מגדל שן'. המיקום הגבוה שלנו במדד ה-IMPACT הוא מקור גאווה לאקדמיה הישראלית כולה והוא תוצאה של ההשקעה הגדולה שאוניברסיטת חיפה משקיעה בתחומי הקיימות החברתית והסביבתית בשנתיים האחרונות. אנו מחוייבים להמשיך להיות עוגן אסטרטגי של החברה הישראלית ולהיות אוניברסיטה משפיעה, הבית האקדמי של כל מי שרוצים ורוצות להשפיע על החברה הישראלית ועל האנושות בכלל".

מדד האימפקט של THE (Times Higher Education) מדרג אוניברסיטאות על פי 17 יעדי האו"ם לפיתוח בר קיימה SDGs)  – SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS). מדובר ביעדים הקשורים לאתגרים הגדולים של האנושות כמו מאבק בעוני ובאי שוויון, הבטחת חינוך שיוויני, שינויי אקלים והתחממות גלובאלית, פיתוח והנגשה של אנרגיות חדשות, שמירה על מגוון ביולוגי, מחקר ימי ועוד. הציון והדירוג הסופי נקבע על פי איכות המחקר בתחומים הקשורים ל-17 יעדים אלו, כמו גם לפי תכניות לימוד ופעילויות סטודנטיאליות, מעורבות ציבורית, והתנהלות פנימית של המוסד. בכך, מתאר מדד האימפקט את ההשפעה הממשית של האוניברסיטה על שורת נושאים בעלי חשיבות מכרעת הנמצאים בראש סדר היום הבינלאומי.כאמור, אוניברסיטת חיפה ביצעה גם  השנה קפיצת מדרגה משמעותית והיא מדורגת באשכול המקומות 101-200 בעולם, מתוך כ-1700 אוניברסיטאות שדורגו במדד.

אוניברסיטת חיפה הכריזה אשתקד על אימוץ חזון חדש המחויב לקיימות חברתית וסביבתית, בהתאם ל-17 היעדים לפיתוח בר קיימה שהציב האו"ם. העלייה המשמעותית בדירוג האימקפט של THE משקפת את מגוון הפעילויות שנעשו  לאחרונה בין היתר: מענקי מחקר למחקרי אימפקט, פיתוח אשכול של לימודי קיימות הפתוח לכלל הסטודנטים, הקמת בית הספר למדעי הסביבה, השלמת דו"ח מקיף של טביעת הרגל הפחמנית של האוניברסיטה ופיתוח תוכנית להפחתתה, הקמת מוקדי מחקר המתמקדים בסוגיות גלובליות כמו המוקד לחקר אי השוויון, המוקד לקיימות סביבתית והמוקד לחקר המוח וההתנהגות ועוד.