רו"ח חוסאם בשארה התמנה ליו"ר החברה הכלכלית של האוניברסיטה "כרמל". רו"ח בשארה כיהן עד לאחרונה כיו"ר חברת "חוצה ישראל" ולפני כן כיו"ר הדירקטוריון של רכבת ישראל וכיום הוא מכהן כשותף ומנהל סניף חיפה בפירמה ראיית החשבון RSM. "לאוניברסיטת חיפה בכלל ול'כרמל' בפרט יש תפקיד חשוב בקידום חזון הקיימות של האוניברסיטה. רתימת המחקר המדעי המצטיין של האוניברסיטה לתוצרים מעשיים, כמו תרופות חדשות למחלות חשוכות מרפא, פיתוחים גנטיים למאבק במשבר הרעב, חידושים טכנולוגיים ועוד, היא הכרחית כדי לחזק את המחויבות של האוניברסיטה לקחת חלק באתגרים הגדולים של האנושות במאה ה-21", אמר בשארה.

בשארה הוא תושב חיפה, בעל תואר בחשבונאות וכלכלה, היה מרצה במשך 14 שנים ללימודי ביקורת בחוג לכלכלה באוניברסיטת חיפה. לבשארה ניסיון רב כחבר דירקטוריונים במגזר הציבורי. הוא כיהן כחבר המועצה הציבורית המייעצת של מפעל הפיס, חבר דירקטוריון ואחר כך יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, יו"ר דירקטוריון "חוצה ישראל" וחבר מליאת הרשות לניירות ערך.

חברת כרמל בע"מ, חברת המסחור של האוניברסיטה אחראית בין השאר על ההגנה על הקניין הרוחני של האוניברסיטה ומסחורו. כרמל מסייעת בתהליך מסחור מוצרים, שירותים ו/או טכנולוגיות חדשות ושימושיות, עוסקת בקידום מיזמים כלכליים המבוססים על פרויקטים מחקריים, ופועלת למקסם את הפוטנציאל העסקי של מסחור מחקר וידע שפותח באוניברסיטה, זאת באמצעות טיפוח הקשר עם גופים מסחריים, שיתופי פעולה גלובליים, הקמת חברות וקרנות.