"יש רק מילה אחת שיכולה לסכם את הביקור הראשון שלי כאן בישראל – מעורר השראה. המסר שלי לתושבי ישראל ולאזרחי העולם כולו – עמדו לצידנו. סייעו לנו לקבל עזרה מהממשלות שלכם, כדי להחליף את משטר הרשע הנוכחי" , כך אמר רזא כורש עלי פהלווי, יורש העצר ובנו של השאה האחרון באיראן באירוע מיוחד שנערך עבורו באוניברסיטה.

יורש העצר פהלווי הגיע לאוניברסיטה מלווה בשרת המודיעין גילה גמליאל, והתקבל בחום יוצא דופן על ידי קהל של עשרות יוצאי איראן שהמתינו לו בהתרגשות. לאחר שראש מרכז עזרי לחקר איראן ומדינות המפרץ פרופ' שאול חורב הציג ניתוח גיאואסטרטגי של המצב כיום באיראן אמר פהלווי, "אני מקווה שבתוך מספר שנים פרופ' חורב ידבר על איך איראן מסייעת למדינות האזור, כיצד היא מהווה גורם מייצב. בשביל זה אנחנו כאן".

לדבריו של יורש העצר פהלווי, המצב באיראן כיום, כשהוא מתייחס בעיקר להפגנות הגדולות נגד המשטר, הוא הזמן הנכון והבשל כדי לפעול להדחת המשטר. אולם כדי להצליח במשימה זו, העם האיראני זקוק לסיוע ממדינות העולם. "זה הזמן של העולם להחליט באיזה צד של ההיסטוריה הוא עומד. לצידנו, לצד אלה שרוצים להביא לשינוי או שהוא בוחר להמשיך ולא לעשות דבר. העם האיראני נלחם למען השינוי, אנשים מוכנים לתת את נפשם למען השינוי, ונכון להיום הם עושים זאת ללא סיוע. דמיינו כמה רחוק הם יצליחו להגיע אם יהיה להם סיוע. האנשים באיראן אומרים, אנחנו נלחם, אנחנו לא רוצים שאף אחד ילחם עבורנו, אבל אנחנו צריכים סיוע. תעזרו לנו בכך שיהיה לנו אינטרנט, שיהיה לנו מימון כדי להמשיך במאבק שלנו".

עוד הוסיף יורש העצר כי הוא מקווה שהביקור שלו בישראל ימשוך את תשומת הלב של מדינות העולם, שיבינו שהמשטר האיסלאמי הנוכחי באיראן אינו מייצג את העם האיראני. "העם האיראני רוצה חופש – חופש דת, חופש ביטוי. העם האיראני חולק את הערכים הללו עם העולם החופשי, בניגוד למשטר. אני מבקש מכולם לא להשתמש בשם איראן כשהם מתייחסים למשטר. אלא לומר, 'המשטר האסלאמי ששולט באיראן, כנגד העם האיראני".  

24.4.23