"יש חשיבות גדולה לאוניברסיטאות להיות מעורבות בנושאים הגדולים של זמננו", כך אמר נשיא אוניברסיטת הרווארד, פרופ' לארי בקאו, בביקורו באוניברסיטה. פרופ' בקאו קיבל תואר ד"ר לשם כבוד מהאוניברסיטה בשנת 2021, באירוע מקוון לאור מגפת הקורונה, וכעת בביקורו בישראל הוא הגיע לאוניברסיטה כחלק מחגיגות ה-50 שלה.

            בביקורו באוניברסיטה נפגש פרופ' בקאו עם הנשיא פרופ' רון רובין והרקטור פרופ' גור אלרואי, וגם עם קבוצת תלמידי דוקטורט מבית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש בלום, עימם שוחח על המצב בישראל ובארצות הברית ועל אתגרי האוניברסיטאות במאה ה-21. פרופ' בקאו שיבח את האוניברסיטה על כך שהיא "מביטה אל עבר העתיד", כדבריו, ולוקחת חלק פעיל במשימות החברתיות של מדינת ישראל. "לאוניברסיטאות כמו הרווארד ואוניברסיטת חיפה יש תפקיד חשוב, דרך ההוראה והמחקר שלנו. אם מדובר בסוגיות הקשורות לשינוי אקלים, אי שוויון, עתיד הדמוקרטיה או הרחבת אפיקי הידע".

            במהלך הביקור של פרופ' בקאו, הוצגו בפניו מספר פרויקטים משותפים לאוניברסיטה והרווארד, בין היתר המחקר הבינלאומי שמתקיים בשיתוף בית הספר למדעי הים ע"ש ליאון צ'רני בניסיון ליצור תקשורת עם לוויתנים, מחקר על השתתפות פוליטית של מיעוטים אתניים, מחקרים בתחומי הביולוגיה המולקולרית ועוד. "לצד כל אותם מחקרים חשובים, יש לאוניברסיטת חיפה ולאוניברסיטת הרווארד תפקיד חשוב לא פחות, להמשיך להביט אל העתיד ולהבטיח כי האקדמיה תמשיך להיות מנוע של צמיחה חברתית וכלכלית", אמר פרופ' רובין, נשיא האוניברסיטה.          

קרדיט צילום: יניב קופל