בשורה חגיגית ומרגשת לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשפ"ג: האוניברסיטה תפתח את שנת הלימודים כשלראשונה יפתחו הלימודים גם בקמפוס בהר הכרמל וגם בקמפוס הטכנולוגי החדש בעיר התחתית. בקמפוס הטכנולוגי החדש, שנמצא בלב רובע החדשנות של חיפה, ילמדו החוגים למדעי המחשב ומערכות מידע, והוא יתמקד בהוראה ומחקר בתחומי מדעי הנתונים.

            בסך הכל מתחילים כ-1500 סטודנטים וסטודנטיות את לימודיהם בקמפוס הטכנולוגי החדש, מתוך כ-17,000 סטודנטים וסטודנטיות שיתחילו את לימודיהם בכלל האוניברסיטה. "פתיחתו של הקמפוס הטכנולוגי שלנו בלב האקו סיסטם של העיר התחתית הוא חלק מהמחויבות של האוניברסיטה לקחת חלק במרקם החברתי של העיר חיפה. זהו קמפוס שממוקם בתוך רבע החדשנות, בסמוך לחברות הסטראטאפ הצעירות ובאזור הכי צעיר ותוסס שיש בחיפה. הסטודנטים והסטודנטיות שילמדו שם עומדים לעבור חוויה שכמוה יש בקמפוסים העירוניים של האוניברסיטאות המובילות בעולם", אמר נשיא האוניברסיטה, פרופ' רון רובין.

            גם השנה ממשיכה האוניברסיטה להעמיק את פעילויותיה במסגרת חזונה, המחוייב לקיימות סביבתית וחברתית, כאשר בשנה שעברה מוקמה האוניברסיטה במקום הראשון מבין כל האוניברסיטאות בישראל במדד הקיימות של TIMES HIGHER EDUCATION. "בשנה שעברה השקנו את החזון החדש והשנה אנחנו ממשיכים לפעול כדי להמשיך ולהיות האוניברסיטה המשפיעה ביותר בישראל. החל משנה זו, גם הסטודנטים והסטודנטיות שלנו יהיו חלק בלתי נפרד מבשורת הקיימות וההשפעה ויחד עם החוקרים והחוקרות שלנו נמשיך לפעול למען יצירת שינוי בחיפה, בצפון ובמדינת ישראל כולה", אמר רקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי.

            לסטודנטים והסטודנטיות מכלל החוגים והפקולטות יתאפשר החל משנת תשפ"ג לקחת קורסים במסגרת אשכול קיימות וסביבה בגובה של עד 6 נקודות זכות. בין הקורסים שניתן יהיה לבחור יהיו קורסים בנושאי משבר האקלים; זיהום סביבתי; מבוא לסביבה וקיימות; חינוך סביבתי; דת וסביבה וסדנא פעילה בנושא אקטיביזם סביבתי וקהילתי. בחלק מתוכניות הלימוד החד חוגיות, שבהן יש חובה לקחת 20 נקודות זכות נוספות, יוכלו הסטודנטים לחבר את כל 20 הנקודות מתוך הקורסים באשכול הקיימות או מתוך תוכנית מיוחדת, בשיתוף האוניברסיטה העברית, הכוללת לצד הקורסים בנושאי קיימות גם סדנאות ופעילות בשטח.

            בפן המחקרי, מוקד חדש לקיימות סביבתית ייפתח עם פתיחת השנה האקדמית ויאפשר לחוקרים וחוקרות מכל הדיסציפלינות לשתף פעולה במחקרים הקשורים לקיימות סביבתית. בראש המוקד עומדת פרופ' שולמית פז, אחת מהחוקרות המובילות בארץ בתחום הסביבה. מוקד זה מצטרף לשני המוקדים שנפתחו בשנה שעברה: המוקד לחקר הפוליטיקה של אי שוויון והמוקד לחקר מוח ורגשות.

            האוניברסיטה אף החלה בתהליך סדור של בחינת כמות הפליטות של גזי חממה עליה אחראי המוסד והכנת תוכנית עבודה מסודרת להקטנת פליטות אלה.

19.10.22