"העיסוק בנתניהו אצל העיתונאים הפך להיות במידה מסוימת מהפוזיציה, יש לו את השופרות שלו ויש לו את הפוזיציה שלו. אני ניסיתי בכל מאודי לאורך השנים להיות אובייקטיבית כלפיו, לראות את הישגיו, את מעלותיו וגם את חסרונותיו וכישלונותיו", אמרה אילנה דיין באירוע הראשון של האוניברסיטה במסגרת הסדרה, "שני עיתונאים, שיחה אחת", בה יארח נחום ברנע עיתונאים ועיתונאיות מובילים ומובילות.

בהתייחסו להשפעת הרשתות החברתיות על העיתונות הממוסדת אמר ברנע כי "CNN הפך מערוץ מדווח לערוץ מטיף. הוא הדין בפרלמנטים של ערוץ 12, ערוץ 13, ערוץ 11. סביב השולחן יושבים אנשים, שכל אחד מהם גם אם הוא בעצם רק אתמול הגיע לעיתונות הוא רואה בזה קידום להביע דעה".

כאשר דנו השניים על המאבק להשגת ראיונות, בין היתר לתכנית עובדה, אמרה דיין כי "שולה זקן, יוסי כהן, ברק אובמה, אלה מרואיניים שהתאבדתי להשיג אותם. במקרה של שולה זקן אני ידעתי שיש לי המון תחרות. היו מקרים שזה התחיל בזה שאנשים רצו כסף, יש כמה מעמיתינו שמשלמים, אני מורידה את זה מהפרק בשלב מאוד מוקדם, מעולם לא שילמנו על ראיון".

בהתייחסותה לסוגיית הריאיון שערכה במסגרת תכנית עובדה עם ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ולדיון שהתקיים לאחר מכן אם יצא נשכר מהריאיון, אמרה דיין כי זה תלוי בקבוצת ההתייחסות. "האנשים שבמידה מסוימת הוא מכוון אליהם קרי מתפקדי הליכוד, ראו בו ראש מוסד עם סכין בין השיניים, יצירתי, תחמן, מוכשר. לעומת זה אנשים כמוני וכמוך, שרואים גם את הצדדים הפחות מוארים שלו, הם קיבלו זרקור כשם שהדברים הטובים קיבלו". ברנע הוסיף כי בעקבות הריאיון עבר כהן מקבוצת התייחסות אחת לקבוצת התייחסות אחרת. "האנשים שהיו איתו בזרועות הביטחון, הוא לא היה החבר הכי טוב שלהם גם כשהוא היה ראש המוסד, זה היה מבחינתם מכה לא מבוטלת", אמר.

"הטלוויזיה הוציאה את אמריקה מוויטנאם, הטלוויזיה הוציאה אותנו מלבנון, הטלוויזיה הקריסה את חומת ברלין, אז גם הטלוויזיה לא הרגה את התקשורת ואני חושבת שגם הרשתות החברתיות שנכון שהן נושאות פנים לשקר ולפייק ולכעס ולתיעוב ולקיטוב אבל בסוף בסוף הרשתות האלה מאפשרות לנו ולמלכת אנגליה להיות באותו מרחק מהשיח הציבורי. יש ברשתות דמוקרטיזציה של דיאלוג ושל טעמים ושל שיח אז יש בהן גם הרבה דברים טובים ואולי גם את הנמר הזה נצליח לאלף וצוקרברג יאלץ לוותר על קצת הכנסות… אז צריך להגיד כי הטלוויזיה פה כדי להישאר וגם הפייסבוק פה כנראה כדי להישאר. אם לא יהיה צוקרברג יהיה מישהו אחר. אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם זה כמו עם המגיפה ולהעזר במסכות המתאימות בפילטר המתאים", סיכמה דיין.

השיחה בין השניים התקיימה במסגרת הסדרה "שני עיתונאים, שיחה אחת", בה יארח נחום ברנע עיתונאים ועיתונאיות מובילים ומובילות. כל השיחות יצולמו ויעלו לאחר מכן לערוצי הדיגיטל של האוניברסיטה.

.

12.10.21