"אנחנו במשרד החינוך נעשה הכל כדי שהמיזוג של האוניברסיטה עם מכללת ויצ"ו יקרה כמה שיותר מהר. זהו מהלך חשוב שכולם יכולים לצאת ממנו מורווחים", כך אמרה שרת החינוך יפעת-שאשא ביטון בביקור באוניברסיטה לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

            השרה שאשא-ביטון, שהשלימה את שלושת התארים האקדמיים שלה באוניברסיטה, פתחה את דבריה בכך שהביקור הוא עבורה סגירת מעגל. "נמצאים כאן בחדר האנשים שסללו את דרכי באקדמיה, והאוניברסיטה ממשיכה לעשות פלאים בחברה הישראלית ואני מחזקת את הסגל במלאכתו החשובה", אמרה.

האוניברסיטה שותפה להשגת היעדים הגלובליים כפי שהן הוגדרו על ידי האו"ם, לפיתוח בר קיימא של האנושות (SDG). השרה שיבחה את מלאכתה של האוניברסיטה ביחס לתרומתה לחברה הישראלית והדגישה שהקשר בין האקדמיה לקהילה והיציאה ממגדל השן הם יעדים ראשונים במעלה עבורה כשרת חינוך.

פרופ' רון רובין, נשיא האוניברסיטה בירך את השרה ואמר "אנו גאים לפתוח את השנה האקדמית עם ביקורה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בוגרת הפקולטה לחינוך שלנו. האוניברסיטה היא אקדמיה המקדשת חברה, סביבה ואדם, מחויבת ופועלת ברוח יעדי הקיימות שקבע האו"ם. זאת מתוך ההבנה כי לאוניברסיטה יש תפקיד חשוב בתוך הקהילה ובתוך מרחב העיר חיפה כולה. האוניברסיטה העירונית שלנו איננה מגדל שן והיא שואבת להגדיל השפעתה על החברה בישראל. אנחנו מודים לשרה על הבעת האמון בדרך שלנו ובחזון האקדמי, ויחד – נוכל להציע מגוון רחב יותר של פתרונות אקדמיים לאוכלוסיית הסטודנטים בצפון, ולאפשר השכלה גבוהה איכותית לכולם."  

במסגרת ביקור העבודה באוניברסיטה, נפגשה השרה עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' רון רובין, רקטור האוניברסיטה, פרופ' גור אלרואי ועם סגל הפקולטה לחינוך בראשות דיקנית הפקולטה, פרופ' רוזה לייקין. לאחר מכן ביקרה במעבדות הנוירובילוגיה, של פרופ' מונא מארון ופרופ' קובי רוזנבלום. לבסוף שוחחה עם סטודנטים בקמפוס ועם ראשי אגודת הסטודנטים.

"אני שותפה לדרך שלכם. אעשה הכל על מנת לחזק את אוניברסיטת חיפה ואת נוכחותה בעיר וחשוב לי שיבינו את משמעות החיבור של האוניברסיטה לקהילה בקרבה היא מתקיימת. כדי שנחזק את אוניברסיטת חיפה, שיבינו את משמעות החיבור שלה לשטח. חזקים כי זה חשוב לצפון, חשוב לכל מי שגר כאן", סיכמה השרה שאשא ביטון.

11.10.21