פרופ' אריאלה לבנשטיין

פרופ' לבנשטיין, ממייסדות החוג לגרנטולוגיה-מדעי הזקנה והמרכז לחקר ולימוד הזקנה, תקבל את פרס ישראל היוקרתי על תרומתה הרבה לחקר העבודה הסוציאלית ולימודי הזקנה ועל כך שבזכות מחקריה והידע שהנחילה לסטודנטים, אנשי מקצוע, רופאים, עובדים סוציאליים וגרונטולוגים, איכות החיים של זקנים ואזרחים ותיקים בישראל ובכל רחבי העולם השתפרה.

פרופ' לבנשטיין היא מעמודי התווך עליה עומדת האוניברסיטה שלנו. כפי שנכתב בנימוקי זכייתה בפרס ישראל, פרופ' לבנשטיין הייתה מהראשונות להבין, כבר לפני עשרות שנים כי סוגיית איכות החיים של האזרחים הוותיקים, לאור העלייה בתוחלת החיים, תהפוך להיות אחד האתגרים הגדולים של האנושות במאה ה-21. לכן היא הבינה שיש להקים באוניברסיטה חוג ייחודי לגרנטולוגיה-מדעי הזקנה – חוג שהוא היום המוביל בארץ בתחום זה, ואף זוכה למוניטין בינלאומי רב.

פרופ' לבנשטיין פרסמה למעלה מ-200 מאמרים בנושאים הקשורים להבנת ההקשרים החברתיים של איכות חיי הזקנים ומשפחותיהם, להבנת יחסים בינדוריים במשפחה, למאבק בהתעללות והזנחת זקנים ועוד. היא יזמה והוציאה לאור את הסקר הארצי הראשון (עם שותפים נוספים) בתחום ההתעללות וההזנחה של זקנים בישראל – סקר שבעקבותיו התחולל שינוי מהותי במדיניות החברתית בתחום. היא חברה במוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר בארץ ובעולם בתחום חקר הזקנה, ולצד פעילותה האקדמית היא גם לקחה תמיד חלק בפעילות ציבורית ושמשה כיועצת או חברה בוועדות שונות בכנסת ובממשלה.

פרופ' לבנשטיין כבר זכתה בפרסים רבים, כגון רוזלי וולף מהאגודה הבינלאומית למניעת הזנחה והתעללות בזקנים, תואר עמית כבוד מטעם האגודה האמריקאית לגרונטולוגיה, ופרס מפעל חיים מטעם האגודה הישראלית לגרונטולוגיה. קבלת פרס ישראל הוא ללא ספק תוספת הולמת על תרומתה הגדולה לחברה הישראלית ולמדע בכללותו.

אריאלה היקרה, תודה על כל תרומתך.

בגאווה, משפחת אוניברסיטת חיפה.

18.2.21