לימודי תואר ראשון במשפטים

 

משך הלימודים: 3.5 – 4 שנים | מתכונת הלימודים: חד חוגי ותוכניות משותפות | סטטוס הרשמה: למועדי הרשמה לחץ כאן | אתר הפקולטה

הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה מציעה חווית לימודים מרתקת בקהילה מגוונת, תוססת ומאפשרת לסטודנטים.ות להתעמק בתחומים המעניינים אותם במגוון קורסי בחירה ובמקצועות חובה בהיקף מורחב.

בוגרי.ות לימודי משפטים משלבים.ות יכולת משפטית מעולה ומגוונת עם ידע בין-תחומי והשכלה כללית רחבה, ומצוידים.ות להצלחה במקצועות המשפט, בעסקים ובמנהל ציבורי. רבים.ות מבוגרי.ות תואר ראשון במשפטים ממשיכים ללימודים מתקדמים ולקריירות מקצועיות בולטות בארץ ובחו"ל.

הפקולטה למשפטים שמה דגש על אווירת לימודים נעימה ויחסים חמים בין הסטודנטים.ות לסגל האקדמי והמנהלי. תואר במשפטים מאפשר לסטודנטים.ות, באמצעות נציגיהם.ן הנבחרים.ות, ליטול חלק פעיל בקבלת החלטות. פעילויות חוץ-לימודיות מגוונות מוצעות לתלמידי.ות הפקולטה, ובהן דיונים אקטואליים ומפגשים ישירים עם חוקרים.ות מרחבי העולם.

עם מרצי.ות הפקולטה נמנים מלומדים.ות פורצי.ות דרך במחקר ובהוראה בתחומים חדשניים, ובהם משפט וטכנולוגיה (לרבות ממשקי המשפט עם האינטרנט, ביוטכנולוגיה, קניין רוחני ,דיני תקשורת וסייבר), משפט ורפואה, משפט ואומנויות לרבות קולנוע וספרות ומשפט וכלכלה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>

אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה

יש לך פסיכומטרי גבוה? עוד יותר כדאי לך ללמוד אצלנו
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך הינו 730 ומעלה, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 100% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 700 לבין 729, יש לנו בשבילך מלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
פסיכומטרי 600+
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 690 לבין 699, יש לך אפשרות לזכות במלגה בשיעור 50% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
אם ציון הפסיכומטרי הכללי שלך בין 685 לבין 689, יש לך אפשרות לזכות במלגה בשיעור 35% משכר הלימוד לשנה הראשונה.
כללי הזכאות למלגות מפורטים כאן >>

ההחלטה על קבלה ללימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת חיפה מתבצעת על סמך עמידה בכל בתנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים ותנאי הקבלה החוגיים יחדיו*.

תנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים הם:

  1. תעודת בגרות מלאה=תעודת בגרות ישראלית, או שוות ערך לה
  2. ציון בשפה האנגלית מתוך הבחינה הפסיכומטרית, מבחן אמ"יר, בחינת אמי"רם או על סמך מבחני SAT, TOFEL ו-IELTS. רמת האנגלית המינימלית הנדרשת לתחילת תואר ראשון הינה טרום בסיסי א'.
  3. ציון בבחינת ידע בעברית (יע"ל או יעלנט) המיועדת למועמדים ששפת ההוראה בביה"ס התיכון לא הייתה עברית ולא נבחנו בבחינה הפסיכומטרית בשפה העברית. הציון הנדרש בבחינה הינו 120. אוניברסיטת חיפה מאפשרת למועמדיה לגשת לבחינת מיון בעברית (למידע נוסף והרשמה לבחינה לחץ כאן).

בנוסף לתנאי הקבלה הכלל אוניברסיטאיים, על המועמד לעמוד בתנאי הקבלה החוגיים:

  • ציון משוקלל לקבלה (חישוב של 3:7) 680 .
  • ציון משוקלל למבחן התאמה 630 . מועמדים בעלי ציון משוקלל 630-679 העומדים ביתר דרישות הקבלה יוזמנו למבחן התאמה.
  • תנאי קבלה מיוחדים למצטייני מכינת יום של אוניברסיטת חיפה
  • אנגלית מתקדמים א'
  • יע"ל 120 לפחות (עבור מועמדים שלמדו בבית ספר לא בשפה העברית). תתאפשר קבלה על תנאי עבור מועמדים בעלי ציון יע"ל בין  115-119 בהתאם לשיקול ועדת הקבלה
  • מועמדים שסיימו לימודים אקדמיים קודמים בפקולטה למשפטים במוסד אקדמי מוכר בארץ והישיגיהם מדורגים בשליש הראשון של המחזור בו למדו יתקבלו בכפוף לאישור החוג.
  • למחשבון סיכויי הקבלה לחץ כאן

תנאי קבלה ללא פסיכומטרי לבעלי תעודת בגרות**. רשאים להגיש מועמדות למסלול זה:

מסלול אופק מאפשר קבלה ללימודי משפטים על סמך לימודים של מספר קורסי ליבה הנלמדים בשנה א’ בפקולטה למשפטים. בסופו של סמסטר א’, שבו נלמדים קורסי הליבה, ייקבע מעמדם/ן של תלמידי/ות אופק – בהתאם לפירוט להלן. במהלך לימודיהם/ן בסמסטר א׳ יוגדר מעמדם/ן של תלמידים/ות במסלול זה כ”שומעים/ות חופשיים/ות”.

מועמדים העומדים באחד או יותר מהתנאים הבאים יהיו רשאים/ות לגשת למבחן התאמה למסלול  אופק

  • מועמדים/ות עם ציון סכם של מעל 600 (הסכם הינו שקלול ממוצע בגרות וציון פסיכומטרי לחישוב הסכם).

  • מועמדים/ות בעלי/ות ציון פסיכומטרי של מעל 660 ועם זכאות לתעודת בגרות (בקריטריון זה לא תהיה התחשבות בציוני תעודת הבגרות).
  • מועמדים/ות עם ממוצע ציוני בגרות של 95 ומעלה (כולל בונוסים) (גם אם אין להם ציון במבחן פסיכומטרי).
  • מועמדים/ות שסיימו לימודים אקדמיים קודמים, והישגיהם/ן מדורגים בשליש הראשון של המחזור בו למדו (נדרש להביא אישור על מיקום בכיתה מהמוסד האקדמי).

דרישות כלליותבקיאות אנגלית ועברית

על המועמד/ת לעמוד בבחינות הבקיאות המפורטות להלן טרם הירשמם/ן לבחינת ההתאמה.

רמת אנגלית נדרשת- רמת מתקדמים א' לפחות.

רמת עברית נדרשת-בחינת יע"ל 120 לפחות או בחינה אוניברסיטאית מקבילה אם תהיה, או סיום בהצלחה של קורס אוריינות אוניברסיטאי

אפיק מעבר למצטייני מכללות-פרטים באתר הפקולטה.

מסלול קבלה חריגה לבעלי תואר קודם- פרטים באתר הפקולטה.

*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, באם תתגלה טעות.

**תעודת בגרות=תעודת בגרות ישראלית, או שוות ערך לה

מבחני התאמה

מועדי מבחני התאמה:

27.06.23 (ההרשמה למועד זה פתוחה ונסגרת ב19.06.23)

24.08.23 (הרשמה למועד זה תיפתח בסוף יולי ותיסגר ב16.08.23)

שימו לב: ייתכנו שינויים במספר הבחינות שיוצעו או במועדי הבחינות, ובהתאם ייתכנו שינויים במועדים האחרונים להרשמה לבחינות ההתאמה. באחריות המועמדים/ות להתעדכן באתר הפקולטה בדבר המועדים הסופיים.

קישור לעמוד מועמדים

אנו מזמינים אותך להצטרף אלינו ולקחת חלק בשינוי שעובר על עולם המשפט בעידן של שינויים חברתיים, סביבתיים וטכנולוגיים. כיצד יכול המשפט לסייע בהתמודדות עם אתגרים חדשים? מהם הכלים שעומדים לרשות עורכי ועורכות דין בתקופה זו? כיצד תורמים לימודי משפטים למסלולי קריירה מגוונים?

לימודי תואר ראשון במשפטים יפתחו בפניך נקודת מבט חדשה על העולם הסובב אותנו ומגוון של אפשרויות תעסוקה, החל מעיסוק במשפט, דרך יזמות עסקית ופעילות חברתית וחינוכית ועד לעשייה פוליטית. הפקולטה למשפטים אוניברסיטת חיפה מציעה תוכנית לימודים אשר שמה דגש על מצויינות, חדשנות ושינוי חברתי. ההיבטים של מצויינות, חדשנות ושינוי חברתי באים לידי ביטוי בכל רכיב בעבודת הפקולטה. המרצים/ות שלנו עוסקים/ות בתחומים חלוציים ופורצי דרך ומשנים את פני המשפט הן בעשייתם המחקרית והן בפעילות ציבורית וקלינית (הנעשית בשיתוף הסטודנטים/יות). הסטודנטים/יות שלנו נבחרים/ות בתהליך מיון קפדני וייחודי באמצעות מבחני התאמה, שפותחו על ידינו, ובמהלך לימודיהם נחשפים הן לתחומים משפטיים מסורתיים והן לשאלות המצויות בחזית התחום ומערבות נקודת מבט בינתחומית. ההיצע של תוכניות תואר שני במשפטים עם התמחות בהיבטים שונים של משפט בעולם משתנה, אשר סטודנטים/יות מצטיינים/ות יכולים להשלימן יחד עם התואר הראשון, מספקות הזדמנות מצויינת להעשרת הידע וארגז הכלים המשפטי ומקנות לבוגרים/ות שלנו יתרון ייחודי בעולם העבודה. אנו גאים במיוחד בבוגרי ובוגרות הפקולטה שלנו, אשר מאיישים/ות משרות מפתח בעולם המשפט, במשק הישראלי, במדיה ובשיח הציבורי.

אנו מזמינים אתכם/ן להצטרף אלינו ללימודי תואר במשפטים באוניברסיטת חיפה וללמוד תואר רלבנטי וחשוב מתמיד במסגרת ייחודית, המושתתת על יחס אישי ולמידה בקבוצות קטנות.