לימודי תואר שני במנהיגות ומדיניות בחינוך
-
אודות
-
מלגות
-
תנאי קבלה
-
מסלולי הלימודים
-
אחרי התואר
החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך מכשיר מנהיגים ומנהיגות עם חזון, שרוצים לעצב את העתיד של הלמידה במסגרות הפורמליות והבלתי פורמליות. בחוג שלנו משולבים תיאוריה, מחקר והתנסות בשטח, כדי לצייד אותך בכלים קריטיים שיעזרו לך לנהל ארגונים ולקבוע מדיניות חדשנית ומעודכנת בבתי הספר, בעמותות ובמתנ”סים.
החוג מאפשר לימודים גמישים עם דגש על מנהיגות ומדיניות בחינוך לרבות בחינוך בלתי פורמלי, המסייע להבין לעומק את המורכבויות במערכות, נקודות הממשק ביניהן ולחדד כיצד ניתן להשפיע על הכיוון העתידי, כך שיפגוש ויענה על הצרכים המתעוררים.
סגל החוג מטפח חשיבה ביקורתית, מנגיש כיווני חשיבה מקוריים ומצייד בכלים וטכניקות מחקר הנדרשים להתמודדות עם אתגרי חינוך מורכבים בחזית שדה החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
מטרת התוכנית היא לפתח בקרב לומדיה כישורים אינטלקטואליים ומחקריים, מחויבויות ערכיות וחברתיות, וכלים מקצועיים הנדרשים לפעולה מעמדת מנהיגות, הן ברמה של עיצוב ויישום מדיניות חינוך והן ברמה של הובלת מוסדות, תהליכים, יוזמות ותוכניות התערבות, בפרט בחינוך הבלתי פורמלי ובמסגרות אלטרנטיביות לחינוך.
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג’ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א’.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א’)
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
∙ קבלת ציון עובר (ציון 75 ומעלה) בבחינה באנגלית
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב’)
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
דרישות נוספות:
∙ ראיון אישי
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א’ של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה או שממוצע הציונים שלהם נמוך מהנדרש (אך גבוה מ-76) עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, ללימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו”ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ’ 13)
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
מסלול א’ עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות.
מסלול ב’ עם בחינת גמר/פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 42 שעות שבועיות סמסטריאליות.
תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני בניהול מערכות חינוך
תואר שני בניהול מערכות חינוך למשרתי צה”ל ומערכת הביטחון
עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו לתפקידים בכירים ומובילים בתחום החינוך. לימודי התואר יכינו אתכם להשתלב במערכות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, להוביל צוותים חינוכיים במוסדות שונים, ולעצב מדיניות חינוכית ברשויות מקומיות, מתנ”סים, פנימיות ועמותות.
בנוסף, תוכלו ליזום ולהוביל פרויקטים חינוכיים רחבי היקף, לנהל תוכניות ולהוביל שינויים משמעותיים במערכת החינוך. התואר פותח גם דלתות לקריירה בהשכלה הגבוהה, כולל הוראה, מחקר, ופיתוח קורסים ותוכניות לימודים בניהול ומדיניות חינוכית. תוכלו לשתף פעולה עם משרד החינוך, מועצות מקומיות, עמותות חינוכיות, תנועות נוער וחברות פרטיות בתחום הפנאי וההוראה. כמו כן, תהיה לכם ההזדמנות לייעץ וללוות מנהיגות חינוכית, ולקדם רפורמות שישפיעו על מערכת החינוך המקומית והארצית.