לימודי תואר שני -באנתרופולוגיה

משך הלימודים: תוכנית ללא תיזה – שנתיים, מסלול עם תיזה – שלוש שנים | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב-11.02.2024  | אתר החוג

אנתרופולוגיה חוקרת את המשמעות שאנשים יוצקים לחייהם ולפעולותיהם. דרך התבוננות בקשת רחבה של תופעות, המחקר האנתרופולוגי מאפשר להבין את ההיגיון הטמון בהתנהגות החברתית והתרבותית של בני האדם. מ"א באנתרופולוגיה מתאים למי שרוצה לבחון כיצד נוצרת משמעות, כיצד לנהל תקשורת בונה בסביבות מורכבות, וכיצד להנגיש ידע מקצועי לאנשים מרקעים מגוונים.

החוג לאנתרופולוגיה בחיפה הוא החוג היחיד בארץ שמלמד אנתרופולוגיה בלבד. החוג משלב בסיס חזק במדעי החברה וראייה הומניסטית מובהקת, ומושך אליו אנשים ממגוון של תארים ותחומי ידע. כמו כן, תכנית סמי-יישומית יוצרת ממשקים גם עם תחום הבריאות ובריאות הנפש מחד, והאקטיביזם לשינוי החברתי מאידך.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגר תואר ראשון בציון 80 לפחות
  • מבחן כניסה פנימי באנגלית ובעברית
  • ראיון אישי
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

אנתרופולוגיה כיום נחשבת לאחד הכלים המרכזיים להבנה של סביבות מוסדיות מגוונות. כל מוסד המתמודד עם קהל רב-תרבותי נדרש להכרעות מורכבות ומשמעותיות בשאלה איך להתנהל מול תמהיל של אנשים – בין אם הם תלמידים, פציינטים, או לקוחות – הדוברים שפות שונות ומקיימים סגנונות חיים מגוונים. יותר ויותר מוסדות מחפשים תשובות, והאנתרופולוגים הם האנשים בחזית הידע בתחום של שונות ורב-תרבותיות. 

 כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו במלכ"רים ועמותות חברתיות מקומיות ובינלאומיות; משרדי פרסום; חברות כוח אדם ובתחומי רווחה בסקטור הציבורי. יש הזדמנויות תעסוקה בארגונים בינלאומיים (ארגוני סיוע ופיתוח כמו האו"ם) המבקשים ייעוץ בנושאי רב־תרבותיות וקליטת עלייה. תוכלו לעבוד כמדריכים, מאמנים ומטפלים המלומדים על תפקידם של תהליכים חברתיים בעיצוב זהות, רגש ויחסים בין-אישיים. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.