לימודי תואר שני בתיאטרון ופרפורמנס

משך הלימודים: תוכנית ללא תיזה – שנתיים, מסלול עם תיזה – שלוש שנים | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג

TheaterMA

לימודי תאטרון ופרפורמנס הם ענף לימודי בין-תחומי בעל אוריינטציה אמנותית ומחקרית, אשר  מתבונן במגוון רחב של מופעים השייכים לשתי קטגוריות עיקריות: מופעים אמנותיים ומופעי תרבות. ב"מופעים אמנותיים" הכוונה לאירועים הממוסגרים כאמנות, כגון מופעי תאטרון, תיאטרון סיפור,  אירועי-מופע תלויי מקום, קולנוע ועוד. "מופעי תרבות" כוללים אירועים ומופעים בחיי היומיום, כגון ספורט, אירועי מעגל החיים וטקסיהם והפגנות. הזיקות בין לימודי תיאטרון ללימודי מופע הן בתשתית תכנית לימודים, אשר תפעל בהתאם לעקרונות הבאים:

  • לימוד עיוני של מופע (performance) בהקשרים אמנותיים ותרבותיים רחבים, במטרה ללכוד את הפוטנציאל של המופע כפריזמה למחקר וכנושא למחקר.
  • עידוד המפגש בין מחקר עיוני לעשייה יצירתית תיאטרלית ומופעית המכוונת להזין תהליכי מחקר יצירתי ולשמש כמקור השראה לעשייה מחקרית.
  • עידוד הסטודנטים ללימוד ולמחקר בין-תחומי המסתייע ומתכתב עם תחומי ידע שונים כגון פילוסופיה, אנתרופולוגיה, היסטוריה, לימודי תקשורת וניו־מדיה, חינוך ועבודה סוציאלית.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  1. בעלי תואר ראשון בתיאטרון (B.A.) או בהוראת תיאטרון (B.ed) ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחוץ לארץ, בציון ממוצע של 80 לפחות. 
  2. המועמדים ללימודי תואר שני יעבירו לוועדת התואר השני החוגית עבודה סמינריונית הקשורה בהתבוננות ביקורתית באמנות התיאטרון ובמופע, וכן ימלאו שאלון העוסק בגישתם לעיון בתאטרון ובמופע.
  3. מועמדים המעוניינים בכך יגישו לוועדה תיק עבודות. על תיק העבודות להכיל תיעוד של עבודות יצירתיות שהיו שותפים בהן, כבמאים, שחקנים או מנחים- במאים.
  4. המועמדים יוזמנו לראיון אישי עם ועדת הקבלה של התכנית. הראיונות יתמקדו בכיווני המחקר של המועמד/ת ובמוטיבציה שלו/שלה לעסוק בתחום. 
  1. מועמדים/ות בעלי תואר ראשון בתחום אחר יחויבו בלימודי השלמה שיקבעו על ידי ועדת התואר השני החוגית, בהתאם להשכלה הקודמת.

 

החוג מציע מספר מסלולים:

מסלול ללא תזה

מסלול עם תזה

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים: מחקר, תיאטרון, הפקה ובימוי, הוראה