לימודי תואר שני בציוויליזציות ימיות

 
משך הלימודים: מסלול עם תזה – 3 שנים, מסלול ללא תזה – שנתיים | סטטוס הרשמה:  ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג

להבין את הקשר בין האדם לים – בחוג ללימודי ציוויליזציות ימיות

זה הזמן לצלול עמוק יותר, רחוק יותר בחקר הבנת התרבויות האנושיות לצד החוף. חקר הציוויליזציות הימיות מספר לנו סיפור מסעיר על העבר שלנו לצד החוף, על תרבויות עתיקות, נתיבי מסחר ואורח חיים שהיה קיים כאן פעם, מזמן.

החוג לציוויליזציות ימיות של אוניברסיטת חיפה מזמין אותך להפליג על גלי ההיסטוריה, לצלול לנבכי הארכאולוגיה ולחקור את מרקם של חברות שוכנות חופים, כמו גם את הסביבה הטבעית בה התפתחו. ישראל היא גן עדן ארכיאולוגי לאוהבי התחום, ובה פרושים לאורך ולרוחב מספר רב של מוקדים ובהם חוף דור, הבונים, עתלית, נווה ים, עכו, מעגן מיכאל, קיסריה וכברי. כמובן, שנגיע אל רוב מוחלט שבהם.

זה הולך להיות מסע מרתק בין תולדות הספנות, היסטוריה ים-תיכונית, גיאוארכיאולוגיה, ארכיאוזואולוגיה חופית וימית, וביולוגיה ואקולוגיה ימית.

מה יש כאן בשבילך?

מחקר מעמיק על התפתחות הנמלים, יישובים חופיים, ספינות ומורשת ימית, דרך הפלגות לימודיות, הפלגות מחקר, חפירות ארכיאולוגיות יבשתיות, חופיות ותת-מימיות. בחוג פועלת תכנית בינלאומית אליה מגיעים סטודנטים מכל העולם.

מחכות לך כאן תוכניות מגוונות בלימודי מוסמך ודוקטורט בתחומי ארכיאולוגיה חופית וימית, התפתחות הספנות, היסטוריה ים-תיכונית, גיאוארכיאולוגיה וארכיאוזואולוגיה חופית וימית, וביולוגיה ואקולוגיה ימית.

המחקר בנושאי ארכיאולוגיה חופית וימית, מתבצע על ידי עבודת שטח מרתקת, הכוללת חפירות וסקרים חופיים ותת-ימיים של יישובים חופיים, נמלים, שרידי ספינות טרופות ומטענן, כמו גם אומנות וספרות ימית.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגר תואר ראשון בתחום קרוב – ממוצע ציונים 80
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

לחוג לציוויליזציות ימיות יתקבלו תלמידים בעלי תואר ראשון (ב"א)  לאחד משני מסלולי הלימודים המתקיימים בחוג:

מסלול א' (עם כתיבת עבודת גמר מחקרית) – בציון ממוצע של "טוב" (82 לפחות) בלימודי הב"א בכל אחד מחוגי הלימוד.
מסלול ב' (חובת בחינת גמר) –  בציון ממוצע של "טוב" (76 לפחות) בלימודי הב"א בכל אחד מחוגי הלימוד.

בשני המסלולים חובות השמיעה נפרסות על פני שנתיים (4 סמסטרים) והקורסים מרוכזים ליום לימודים אחד בשבוע:

שנה א': יום ב'

שנה ב': יום ג'

לסטודנטים במסלול א' שנה נוספת לכתיבת עבודת תזה מחקרית.

בנוסף לימי הלימוד ישנה חובת סיורים וימי מחקר בשדה כמפורט באתר החוג.

תכנית בין-לאומית בשפה האנגלית (מסלול א' או ב'): חובות השמיעה מרוכזות בשנה אחת, ארבעה ימי לימוד בשבועה ושנה נוספת למעוניינים לכתוב עבודת תזה מחקרית.

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו  בתפקידי הדרכה והוראה, וכן לעבודה ארכיאולוגית ברשות העתיקות או בגופים סטטוטוריים דומים. כמו כן, לאחר סיום בהצלחה את התואר השני והגשת עבודת התזה בציון מצוין, תוכלו להמשיך ולהעמיק במחקר האקדמי במסגרת לימודי דוקטורט ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.