לימודי תואר שני -בגאוגרפיה ולימודי סביבה

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה ; שלוש שנים במסלול עם תזה | סטטוס הרשמה:  ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג 

האדם, הסביבה, החברה – וכל מה שביניהם. בואו להעמיק את הידע בתואר שני בגאוגרפיה ומדעי הסביבה.

אם מאז ומתמיד ריתק אותך הקשר בין האדם, הסביבה וכל מה שביניהם – מקומך איתנו, בחוג לתואר שני בגאוגרפיה ולימודי הסביבה.
החוג ייקח אותך להרפתקה של מחקר וגילוי, לימודים תיאורטיים ופרקטיקה בשטח, ומציע לימודים מרתקים לבוגרי תואר ראשון, לצד התמחות והתמקצעות ייחודית.
בית הספר שלנו כולל תוכניות מגוונות, כך שכל אחד ואחת בוחרים את מה שמתאים להם: התמחות במערכות מידע מרחבי ממ"ג וחישה מרחוק, ניהול אזורי אסון ומצבי חירום, והתמחות בניהול משאבי מים.
הסטודנטים שלנו מגלים כיצד לאסוף נתונים בשיטות מתקדמות, ולקבל תובנות על ידי שילוב בין נתונים המגיעים ממקורות שונים; להתמודד עם מצבי חירום ולקבל החלטות בזמן אמת; לתכנן משאבי תיירות, נופש ופנאי ולהכין את הדור הבא להבנה טובה יותר של העולם בו אנו חיים.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 


  • בוגרי תואר ראשון בתחום הגאוגרפיה או תחום התמחות קרוב – ממוצע 80 למסלול ללא תזה, ממוצע 87 למסלול עם תזה

    דרישות חוגיות – כמפורט באתר החוג

     

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו יתר הבוגרים והבוגרות שלנו עוסקים בשלל מקצועות ותחומים בשוק הפרטי ובמגזר הציבורי. בין היתר תוכלו לעבוד כיועצים סביבתיים או יועצי קיימות במגוון חברות בתעשייה, תוכלו להשתלב במשרדי תכנון ממשלתיים  או פרטיים כמפעילי מערכות מידע גיאוגרפיות או מומחי מיפוי וניתוח מידע מרחבי, תוכלו לעבוד כגיאוגרפים באירגוני סביבה דוגמת רט"ג, החברה להגנת הטבע, קק"ל ועוד. הבוגרים שלנו השתלבו בעמדות מפתח בשירות המטאורולוגי, במשרד החקלאות, רשויות ניקוז, רשות מקרקעי ישראל, בגופים שונים העוסקים בניהול משאבי מים וקרקע, טיפול באסונות טבע, שימור ושיקום נופים ועוד. בעלי תעודת הוראה יכולים לעסוק בהוראה במערכת החינוך.