לימודי תואר שני בהיסטוריה כללית

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה ; שלוש שנים במסלול עם תזה | סטטוס הרשמה:  ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג
 

תכלית ההוראה בחוג להקנות לתלמיד ידע היסטורי והבנת תהליכים היסטוריים. הלימודים בחוג עוסקים בהתפתחות המדינית, חברתית, כלכלית ותרבותית של עמי אירופה ואמריקה היונקים מן המורשות של יוון ורומא ומן התרבות הנוצרית. כמו כן נדונים קשריהם ומגעיהם עם חלקי עולם אחרים. מטרת הלימודים לתואר השני היא להעמיק את ההשכלה ההיסטורית של התלמידים ולהקנות להם את הכלים הדרושים לעיסוק במחקר היסטורי. לשם כך מתמחים התלמידים בתקופה אחת (העת העתיקה או ימי הביניים, העת החדשה או העת החדישה), או בנושא מסויים שאינו מוגבל לתקופה מסויימת ומשתתפים בלימודים אינטגרטיביים המשותפים לכל התקופות. במסלול ב' מושם דגש על הרחבת הידע ואילו תלמידי ותלמידות מסלול א' מתמקדים ראשית בכתיבת הצעת מחקר ואחר כך בכתיבת תזה.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

בוגרי תואר ראשון בתחום ההיסטוריה – ממוצע 80 לפחות בתואר הראשון

דרישות חוגיות – כמפורט באתר החוג

תכנית מרוכזת בשנה ללא תזההמסלול האישיהתמחות בלימודי ארה"ב (עם או ללא תזה)התמחות בלימודי אירופה המודרנית (עם או ללא תזה)התמחות במדעי הדתות (עם או ללא תזה)*

-פתיחת תכנית מותנית במספר הנרשמים!הלימודים בכל מסלולי המ"א מתקיימים בימי שלישי וקיימת אפשרות להשלים תואר מ"א ללא תזה בשלושה סמסטרים בתכנית מרוכזת.*מכיוון שהתכנית במדעי הדתות נלמדת בחוגים היסטוריים שונים, יתכן כי הלימודים במסלול זה יתקיימו בימים אחרים ולאו דווקא בימי שלישי.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים: הלימודים בחוג מעניקים השכלה היסטורית רחבה וכמו כן, כישורי הבנה, ניתוח והסקת מסקנות, חשיבה ביקורתית, מחקר, כתיבת ועריכת תוכן ועוד. בוגרי החוג יכולים למצוא משרות בארכיונים, במוזיאונים, בספריות, במגזר הציבורי, כמדריכי טיולים, ככותבי תסריטים, בעיתונות ובמדיה החברתית, ואף בהיי טק. כמובן שבוגרי החוג שבוחרים בכך מועסקים במסגרות שונות של הוראת ההיסטוריה ויכולים לעסוק במחקר אקדמי ופרה אקדמי.