דוקטורט בביולגיה של האדם - חוגים ומסלולי לימוד

משך הלימודים: ארבע שנים | סטטוס הרשמה: ההרשמה לשנה"ל תשפ"ד פתוחה                                                                                                                                                                                 ההרשמה לשנה"ל תשפ"ה תיפתח בתאריך 11.02.2024  | אתר החוג

מטרת הלימודים לתואר דוקטור בתחום הביולוגיה של האדם היא לעודד ולקדם את המחקר בתחום מדעי החיים והרפואה. תוצאות המחקרים השונים שיתבצעו במסגרת החוג יפורסמו בבמות החשובות ביותר של כתבי עת מקצועיים בינלאומיים. המסלול יאפשר לסטודנטים מצוינים לבצע את מחקרם בחוג המאגד מגוון של דיסציפלינות בתחום הביולוגיה של האדם.

למסלול יתקבלו תלמידים מצטיינים בעלי תואר שני (M.Sc. או תואר מקביל) במסלול עם כתיבת תזה בתחומים הבאים: מדעי החיים, ביוטכנולוגיה, ביואינפורמטיקה, מדעי הטבע או מדעי הרפואה. כמו כן רשאים להגיש מועמדות בעלי תואר מוסמך מתחומים נוספים, בתנאי שהם עומדים בתנאי הקבלה. הללו עשויים להיות מחויבים בלימודי השלמה על פי החלטת ועדת הדוקטורט. יתקבלו תלמידים בעלי ציון ממוצע כללי של 85 לפחות בתואר השני כאשר על עבודת התזה הציון הוא 86 לפחות. תלמידים שבידם עותק של מאמר שהתפרסם ממחקר התואר השני שלהם או כתב יד שנשלח לפרסום בכתב עת מדעי בינלאומי יזכו לעדיפות. מציאת מנחה למחקר בדרגת מרצה בכיר ומעלה מהחוג.

משך תכנית המחקר והלימודים הוא 4 שנים. לקבלת התואר "דוקטורט לפילוסופיה" ידרשו התלמידים למלא את התנאים הבאים: השתתפות חובה בסמינריון החוגי (לא לשקלול) ושמיעת קורסים בהיקף של 12-14 שש"ס במהלך התואר. הקורסים ייבחרו מרשימת הקורסים המוצעת ע"י החוג בתאום עם המנחה הישיר ובהתאם לתחום המחקר.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים כוללת מגוון רחב של חברות ההייטק וביוטק, יזמות סטארטאפ בתחומי הביולוגיה וביוטכנולוגיה, בתי חולים ומעבדות, מכוני מחקר ופיתוח, השתלבות בתעשיית התרופות ובפיתוח תעשייתי, השתלבות בגופים ציבוריים וממשלתיים, אקדמיה והוראה.