לימודי תואר שני בניהול מערכות חינוך
-
אודות
-
מלגות
-
אפשרויות קבלה
-
מסלולי הלימודים
-
אחרי התואר
תוכנית הלימודים לתואר שני בניהול מערכות חינוך נועדה להכשיר מנהיגים ומנהיגות עם חזון, שרוצים לעצב את העתיד של הלמידה במסגרות החינוך השונות. בנוסף התוכנית מקנה לסטודנטים ידע מעמיק והתנסות בתחומי הניהול, הארגון והמדיניות, תוך דגש על מערכות חינוך פורמליות ובלתי-פורמליות.
התוכנית מקיפה מגוון רחב של תחומים, ביניהם ניהול מערכות חינוך, מנהיגות, ארגונים, מדיניות ציבורית ומשפט, במטרה לפתח דור של מנהיגים ומנהיגות שיוכל לתרום לניהול מסגרות חינוך ולעיצוב מדיניות החינוך בארגונים חברתיים ובמגזר הציבורי.
המסלול מיועד להכשיר לתפקידי מפתח בניהול והובלה של מערכות חינוך ולהקנות את הכלים להתמודד עם אתגרי המנהיגות והמדיניות בעידן המודרני. במהלך הלימודים, הסטודנטים רוכשים יכולות ניהוליות, אסטרטגיות וחשיבה ביקורתית, הנדרשות לשם עיצוב והובלת תהליכים חינוכיים בארגונים שונים.
בחוג משולבים תיאוריה, מחקר והתנסות בשטח, כדי לצייד אותך בכלים קריטיים שיעזרו לך לנהל ארגונים ולקבוע מדיניות חדשנית ומעודכנת בבתי הספר, בעמותות ובמתנ"סים.
ללמוד בראש שקט! מלגות במיוחד בשבילך
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים.
מלגת ג'ויס לסטודנטיות, המעניקה גם היא 2,000$ בשנה א'.
תוכלו למצוא עוד מגוון מלגות המפורטות כאן >>
לקבלה למסלול עם תזה (מסלול א')
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
דרישות נוספות:
∙ קבלת ציון עובר (ציון 75 ומעלה) בבחינה באנגלית
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, בלימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפת ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)
לקבלה למסלול ללא תזה (מסלול ב')
תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
מסמכים נדרשים:
∙ גיליון ציונים רשמי
∙ אישור זכאות לתואר ראשון
מועמדים שטרם קיבלו אישור זכאות לתואר ראשון:
קבלה על תנאי – יש להציג אישור זכאות לתואר עד סוף סמסטר א' של השנה הראשונה.
לימודי השלמות:
מועמדים ומועמדות עם תואר ראשון בדיסציפלינות אחרות ממוסד מוכר להשכלה גבוהה עשויים להידרש, לפי שיקול דעת הוועדה, בלימודי השלמות לצורך קבלה לתואר. למידע נוסף יש לפנות למזכירות החוג.
מועמדים ומועמדות ממוסדות להשכלה גבוהה ששפה ההוראה בהם אינה עברית או מאוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, מחויבים בתנאי קבלה נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים (עמ' 13)
*מאחר ומספר המקומות מוגבל, גם אם התמלאו תנאי המינימום הנדרשים, הקבלה מותנית באישור סופי של הוועדה החוגית ללימודי תואר שני. עמידה בכל תנאי הקבלה אין משמעותה קבלה אוטומטית.
**אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 36 שעות שבועיות סמסטריאליות.
מסלול ב' עם בחינת גמר/פרויקט גמר (ללא תזה): היקף הלימודים במסלול זה הוא 42 שעות שבועיות סמסטריאליות.
תוכניות נוספות שיכולות לעניין אותך:
תואר שני במנהיגות ומדיניות בחינוך
תואר שני בניהול מערכות חינוך למשרתי צה"ל ומערכת הביטחון
עם סיום הלימודים, תצעדו בדרכם של הבוגרים והבוגרות שלנו אל עבר תפקידים בכירים ומובילים בתחום החינוך. לימודי התואר יכינו אתכם להשתלבות בניהול בתי ספר, ייעוץ פדגוגיים ולהוות ראשי צוותי חינוך במוסדות חינוך שונים. תוכלו לקבוע מדיניות חינוכית במשרדי החינוך ובגופים ציבוריים, לפתח ולהוביל יוזמות בתחום החינוך, ולתמוך בניהול פרויקטים חינוכיים רחבי היקף.
כמו כן, התואר יפתח בפניכם אפשרויות לקריירה בתחום ההשכלה הגבוהה והאקדמית. תוכלו לקחת חלק בהוראה ומחקר בתחום, ולתרום לפיתוח קורסים ותוכניות לימוד הממוקדות בניהול ובמדיניות חינוך. התואר יאפשר לכם גם לשתף פעולה עם גורמים מדינתיים (משרד החינוך, מועצות מקומיות), ציבוריים (כמו עמותות חינוכיות, תנועות נוער) ופרטיים (חברות המתמחות בהוראה ופנאי) בתחום החינוך, לייעץ ולהנחות בתחום פיתוח מנהיגות חינוכית, ולקדם רפורמות חינוכיות שיכולות להשפיע על מערכת החינוך המקומית והארצית.