לימודי דוקטורט בארכיאולוגיה
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי בארכיאולוגיה מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הארכיאולוגיה והתרבות החומרית. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר ארכיאולוגיות.
הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי הסגל, תוך שימוש במעבדות המחקר המתקדמות והשתתפות – לעתים קרובות בתפקידי ניהול – בחפירות ארכיאולוגיות.
מחקרי הדוקטורט מכסים תחומים מגוונים הכוללים מחקר בדגש תקופתי או אזורי, ניתוח ממצאים ארכיאולוגיים, פתרון שאלות ארכיאולוגיות בטכניקות מדעיות, שחזור הנוף הקדום של ארץ ישראל והתפתחות חברות אנושיות בעבר.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים לקידום המחקר הארכיאולוגי.
תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 80 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 86 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר המחלקה >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנתיים מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’, עד סוף השנה הראשונה יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו. לאחר מכן עד סוף תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש לבצע תיקונים להצעת המחקר ולהגיש הצעה מתוקנת ולעמוד בדרישות אחרות שייקבעו.
שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ יהיה פרק הזמן שבין סיום שלב מחקר א’ ועד ארבע שנים מתחילת הסמסטר בו התקבלו הסטודנטים ללימודי תואר שלישי. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.
עם סיום הלימודים, רבים מהבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו ממשיכים להשתלמות פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. דוקטורים רבים בוגרי החוג משתלבים בעבודה ברשות העתיקות, הכוללת ניהול פרויקטים מחקרים גדולים בשדה ובמעבדה, במוזיאונים ובתפקידי חינוך והדרכה, ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.