לימודי דוקטורט במדעי המדינה
-
אודות
-
תנאי קבלה
-
תוכנית הלימודים
-
אחרי התואר
התוכנית לתואר שלישי במדעי המדינה מתמקדת בהכשרת חוקרים עצמאיים בתחומי הפוליטיקה, ממשל, יחסים בינלאומיים ומנהל ציבורי. התוכנית משלבת מחקר מעמיק עם הכשרה מתודולוגית מתקדמת בשיטות מחקר כמותיות ואיכותניות במדעי המדינה.
המסלול שלנו מספק תמיכה בכתיבת דוקטורט מאמרים, הכשרה בהוראה אוניברסיטאית, אפשרות קבלת משרות תרגול במהלך הלימודים, הכשרה מתודולוגית מגוונת, הכוונה לפיתוח פוסט-דוקטורט וקריירה אקדמית, והכוונה לבניית תיק פרסומים במהלך הדוקטורט. הסטודנטים והסטודנטיות מבצעים מחקר מקורי בהנחיית חברי סגל בית הספר, תוך ניתוח תהליכים פוליטיים וחברתיים. מושם דגש על הנחייה אישית ויצירת סביבה מחקרית תומכת.
במהלך התואר, הסטודנטים משתתפים בסמינרים מחלקתיים, מפתחים מיומנויות מחקר מתקדמות ותורמים להבנת תהליכים פוליטיים ומדיניות ציבורית. מעוניינים לדעת עוד? צרו קשר עם מזכירות בית הספר וגלו כיצד גם אתם יכולים להיות חלק מעתיד המחקר במדעי המדינה.
תואר שני ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ ובעולם, בציון ממוצע של 90 ומעלה.
∙ ציון עבודת התזה הוא 90 ומעלה
לתנאי קבלה נוספים, יש להיכנס לאתר בית הספר >>
*אוניברסיטת חיפה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את האמור בתנאי הקבלה, אם תתגלה טעות.
הלימודים מחולקים לשני שלבים: שלב מחקר א’ ושלב מחקר ב’.
שלב מחקר א’: משך הלימודים בשלב מחקר א’ לא יעלה על שנה מתום הסמסטר שבו החלו הלימודים (כולל חופשת הסמסטר/הקיץ). במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר א’ יש להכין את הצעת המחקר, לקבל את אישור המנחה/ים להצעה, להגישה לעיון הוועדה הבית ספרית ללימודי תואר שלישי ולעמוד בדרישות אחרות שיקבעו.
שלב מחקר ב’: משך הלימודים בשלב מחקר ב’ לא יעלה על שלוש שנים. במהלך תקופת הלימודים בשלב מחקר ב’ יש להשלים את כתיבת עבודת הדוקטורט.
עם סיום הלימודים, הבוגרים והבוגרות שלנו ממשיכים בדרכם המחקרית באקדמיה, שואפים להשתלב בסגל האקדמי במוסדות להשכלה גבוהה ותורמים לקידום הידע בתחומם. הכישורים והניסיון שרכשו במהלך לימודיהם מכשירים אותם להוביל פרויקטים מחקריים חדשניים ולהנחות את הדור הבא של חוקרים. רבים מבוגרינו מתחילים את דרכם כחוקרים פוסט-דוקטורט במוסדות מובילים בארץ ובעולם, צוברים ניסיון בינלאומי ומרחיבים את רשת הקשרים המקצועית שלהם. לצד הקריירה האקדמית, חלק מהבוגרים משלבים את מומחיותם בתעשייה, בייעוץ, או בתפקידי מפתח במגזר הציבורי והפרטי ומיישמים את הידע האקדמי לפתרון אתגרים מעשיים.