לימודי תואר שני בביולוגיה ימית

משך הלימודים: עד שלוש שנים במסלול עם תזה | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג
 

לצלול למים העמוקים ולהגיח משם עם קריירה מתגמלת – החוג לתואר שני בביולוגיה ימית

כיצד ההתקדמות המחקרית בביולוגיה ימית, משפיעה על מדעי הרפואה?
האם הסתגלות המינים לתנאים מאתגרים במעמקי האוקיינוס, תורמת להבנת שינויים אקולוגיים? ומדוע חיידקים ימיים במערכות אקולוגיות, יוצרים תהליכים אקולוגיים גלובליים?

אם רצית לצלול למעמקי המחקר הימי, לחשוף בו חלק שטרם התגלה ולהגיח משם עם קריירה מתגמלת בתעשייה – מקומך איתנו, בחוג לתואר שני בביולוגיה ימית.
כפקולטה הממוקמת בסמיכות לים, אנחנו גאים לשלב בין מחקר תיאורטי מרתק לעשייה בשטח, עם הוראה מעשית בלב הים.

התוכנית שלנו מתמקדת בתורה המולקולרית, הביוכימיה, הפיזיולוגיה והאקולוגיה של מערכות ימיות, וכוללת את עולם החי והצומח מתחת למים. כאן ממנפים טכנולוגיה עילית במעבדה מתקדמת, כדי לנטר ולחקור חיים ימיים, גם בסביבות מרוחקות ומאתגרות; מבינים את האיומים המשמעותיים העומדים בפני המגוון הביולוגי, ומפתחים פתרונות אסטרטגיים כדי לתת להם מענה. הסטודנטים שלנו נהנים מטבילה ממשית של הרגליים במים, עם סיורים, עבודת שטח, צלילות מחקר והפלגות ללב ים.

אז מה יש כאן בשבילך?

כאחד המוסדות הטובים בעולם ללימודי ביולוגיה ימית, אנחנו שמחים להיכלל ברשימת 200 בתי הספר הטובים בעולם של מדד שנגחאי 2020, ויש לנו מטרה: לשפר את ההבנה, המודעות והמעורבות הציבורית, כדי לשמור על בריאות האוקיינוסים והמגוון הביולוגי הקיים בו.
אנחנו מזמינים אותך להגיע אלינו, לצלול במים העמוקים, לקבל כלים, חוויות וידע שיעזרו לך להפוך את העולם הימי האהוב – לקריירה משגשגת.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  1. בוגרי תואר ראשון במדעים (.B.Sc.) בביולוגיה, במדעי הים, או במדעים הקשורים לתחומים אלה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל. (ייתכן ויידרשו לימודי השלמה).
    דרישות הקדם לחוג הינן ברמת ידע של בוגר תואר ראשון בביולוגיה. הידע הנדרש הוא בתחומים הבאים: ביוכימיה, פיזיולוגיה, אקולוגיה, ביולוגיה מולקולרית, אנגלית, מחשב.דרישות הקדם לחוג הינן ברמת ידע של בוגר תואר ראשון בביולוגיה. הידע הנדרש הוא בתחומים הבאים: ביוכימיה, פיזיולוגיה, אקולוגיה, ביולוגיה מולקולרית, אנגלית, מחשב.
  2. ציון סופי משוקלל 85 לפחות בכל אחד מהחוגים הנלמדים לתואר ראשון.
  3. הגשת קורות חיים, מכתב הצהרת כוונות, גיליון ציונים רשמי ותעודת זכאות לתואר.
  4. מועמד מתאים יוזמן לראיון אישי.
  5. במהלך הסמסטר הראשון ללימודיו יידרש התלמיד להתקשר עם מנחה פוטנציאלי (חבר סגל בחוג) ולסכם על נושא המחקר. הודעת המנחה על נכונותו להנחות את הסטודנט בעבודת התיזה שלו עד תום הסמסטר הראשון ללימודים, תהווה תנאי להמשך הלימודים בחוג בסמסטר השני. תלמידים שנרשמו לחוג ועוד לא בחרו מנחה לתואר נדרשים לבצע סבב (רוטציה) בין שלוש מעבדות עם תחילת שנת הלימודים.  בכל מעבדה נדרש הסטודנט לעבוד לפחות 50 שעות במהלך חודש הסבב שלו.
  6. מועמדים בוגרי תואר ראשון במקצועות אחרים או שחסרים להם חלקים מהידע הנדרש, יוכלו להתקבל ללימודים בחוג במעמד "על תנאי" על פי החלטת הועדה החוגית ללימודי התואר השני, בתנאי שישלימו את הידע החסר עד סוף שנת הלימודים הראשונה. הוועדה החוגית ללימודי תואר שני תקבע את תוכנית ההשלמה לכל סטודנט בהתאם לרקע האקדמי שלו ולדרישות המחקר. סיום לימודי ההשלמה בציון ממוצע 85 ומעלה יהווה תנאי להמשך הלימודים בחוג.
  7. מועמדים מוסמכי אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן מוסמכי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה־GRE. פרטים נוספים על מבחן GRE ניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שני ובקישור:  http://www.ets.org/gre/
  8. מועמד בעל תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה.

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בתעשייה עתירת הידע ולעבוד בחברות ביוטכנולוגיות, חברות תרופות, מכוני ייעוץ, חברות סטארטאפ וחברות פרטיות בתחום העוסקות בחקר משאבים ימיים. תוכלו להשתלב בחברות ועמותות הפועלות לשמירה על איכות הסביבה, משרדי ממשלה (משרדי איכות הסביבה, הבריאות, החינוך והחקלאות), מכוני מחקר ממשלתיים (המכון לחקר ימים ואגמים). נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.