לימודי תואר שני בפילוסופיה

משך הלימודים: שנתיים במסלול ללא תזה ; שלוש שנים במסלול עם תזה  | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג

החוג לפילוסופיה נחשב לחוג מוביל בארץ. סגל המרצים מורכב מחוקרים מצטיינים בעלי מוניטין בינלאומי. הלימודים בחוג בכל התארים מתאפיינים באוירה נינוחה ודינמית, יחס אישי לתלמידים, מגוון רחב של שיעורי בחירה ומרצים נגישים.

לימודי התואר השני (מ.א.) מכוונים להעמקת הידע וההבנה של בעיות הפילוסופיה בתחומיה השונים ומאפשרים לתלמידים להתמחות בתחומי התעניינותם. הלימודים מקנים לתלמידים כישורי מחשבה וכתיבה עמוקים יותר מאלה שנרכשו בלימודי התואר הראשון וכישורים הנדרשים למחקר בפילוסופיה וכהכנה ללימודי דוקטורט

.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • תואר שני עם תזה: לבעלי תואר ראשון בפילוסופיה: ציון סופי של 85 לפחות, ציון סופי של 80 לפחות בחוג השני, ואישור הוועדה החוגית לתואר שני.

    לבעלי תואר ראשון שאינו בפילוסופיה: בציון של 80 לפחות, חייבים בלימודי השלמה של 16 שעות לימוד.

    תואר שני ללא תזה: לבעלי תואר ראשון בפילוסופיה: בציון סופי של 80 לפחות, וציון סופי של 76 לפחות בחוג השני.

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : לא תמצאו מודעות דרושים רבות שבהן כתוב: "דרוש פילוסוף". אך יש לזכור כי בלימודי התואר הראשון מקובל ללמוד במסגרת דו-חוגית, וזה מאפשר לשלב בחירת חוג "מעשי" עם לימודי הפילוסופיה המציעים עניין, הבנה ואף חוכמה. ובכל מקרה, מחקרים מארה"ב ומדינות נוספות מראים (ראו פירוט באתר החוג) כי לימודי הפילוסופיה מקנים ללומדים אותם יתרון משמעותי בתחום התעסוקה, וכלים חשובים שישרתו אתכם בכל עבודה שבה תבחרו, כל עוד אחת מדרישות התפקיד היא: לחשוב.