לימודי תואר שני במקרא

משך הלימודים: מסלול עם תזה – 3 שנים, מסלול ללא תזה – שנתיים  | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג

חוג מקרא ללימודי תואר שני מיועד לאלה שרוצים לגלות את הסודות הנסתרים מאחורי הסיפורים התנכיים, ובעיקר את הדרך בה השפיעו על התרבות היהודית לדורותיה.
אנחנו מזמינים אותך לצאת למסע בממדים ההיסטוריים, הספרותיים והתיאולוגיים של המקרא עם העמקה מחקרית בנרטיבים, בשפה ובפרשנויות המקראית.
בניתוח ביקורתי ופרשנות טקסטואלית יתגלו תובנות מרתקות על דמויות והקשרים תרבותיים ודתיים, תוך התמקדות במורכבות של ספרות המקרא.
סגל המרצים מטפח סביבה של סקרנות אינטלקטואלית ומעודד את הסטודנטים להבין את ההקשר של כתבי המקרא בתוך היריעה הרחבה יותר של התרבות האנושית.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגר תואר ראשון במקרא, היסטוריה, הוראה, ארכיאולוגיה ממוצע ציונים 76 ללא תזה, 80 עם תזה
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

הלימודים כוללים קורסים מתודולוגייםמונוגרפייםטקסטואליים וקורסים בנושאי התמחותרוב הקורסים המוצעים מכוונים להתמחות של הסטודנטים באחד מהמדורים אותם למדו בתואר הראשון.  

לימודי המ"א בחוג מתקיימים בשני מסלולים מרכזיים:

מסלול א' עם עבודת גמר מחקרית (תזה): היקף הלימודים הוא 36 שש"סתלמידי מסלול אחייבים ללמוד את השפה הגרמנית (או שפת מחקר מודרנית אחרתוזאת באישור המנחה ויו"ר הועדה החוגית למ.א.) ברמה המאפשרת קריאת ספרות מדעית בתחום חקר המקראכמו כןעליו ללמוד שפה עתיקה ברמת מתחילים וברמת מתקדמיםהמשך הלימודים של הסטודנטים במסלול זה ייבחן בסוף שנה אויקבע לאור רמתן המדעית של העבודות אותן כתבו בשנה א'.  במסלול זה יש לכתוב עבודה סמינריונית אחת ותזה מחקרית.

מסלול ב' עם בחינת גמר– היקף הלימודים הוא 36 שש"סמשך הלימודיםשנתייםהלימודים במסלול זה יבחרו מרשימת הקורסים של החוג למקרא מדרג 4 בלבדבמסלול זה יש לכתוב שתי עבודות סמינריוניות.

מסלול א' (עם כתיבת תיזה מחקרית)
תואר שני במקרא – מסלול א' עם תיזה
תואר שני במקרא – מסלול  מואץ 
תואר שני במקרא – מסלול  אישי

מסלול ב' (עם מבחן גמר)
תואר שני במקרא  – ללא תיזה
תואר שני במקרא – המקרא ועולמו
תואר שני במקרא – המקרא בראי הארכיאולוגיה

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בהדרכה ובאוצרות במוזיאונים; בתחום התיירות: ברשות העתיקות; בהוראת מקצוע התנ"ך ושל"ח בבתי ספר (לבעלי תעודת הוראה). בנוסף, תוכלו להמשיך לתואר שלישי בחוג שלנו. המסלול המחקר האקדמי מציע מחקר בתחומי המקרא וידיעת הארץ והשתלבות עתידית בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.