לימודי תואר שני בנוירוביולוגיה

 
משך הלימודים: שנתיים במסלול עם תזה |סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג

חקר המוח בחוג סגול לנוירוביולוגיה באוניברסיטת חיפה הוא מיזם ייחודי, המתמקד בממשק שבין ההתנהגות למרכיביה העצביים. קבוצות המחקר במחלקה מתמחות בתחומי מחקר שונים מתחום מדעי המח ומשתמשות במערכות מודל שונות לצרכי המחקר. כל אחת מהקבוצות מתמקדת בהתנהגויות מסויימות ומתחקה אחר המנגנונים העומדים בבסיסן. 

חיפוש זה מתבצע ברמות רבות, החל במנגונים מולקולריים ותאיים ועד לחקר מערכות עצביות שלמות. השיטות בהן אנו משתמשים כוללות ביולוגיה מולקולרית ותאית, הנדסה גנטית, מיקרוסקופיה, אלקטרופיזיולוגיה בחלקי מוח ובחיה השלמה, כמו גם דימות מוח פונקציונלי באדם.
יחד, אנו מאירים מזויות שונות נושאים בלמידה וזכרון, כמו גם תהליכים קוגניטיביים במוח הבריא והחולה, במטרה להבין את התהליכים העצביים היוצרים התנהגות מורכבת.

מטרת הלימודים בחוג היא לאפשר לסטודנטים מצטיינים, בוגרי ביולוגיה, מדעי הרפואה או בתחומים אחרים במדעי החיים והפסיכולוגיה להעמיק ידע עיוני אינטגרטיבי יחד עם הכשרה מעשית אינטנסיבית במחקר בתחום הנוירוביולוגיה. הדגש מושם על חקר ההתנהגות כמשקפת עקרונות תפקודיים ומבניים של מערכת העצבים ויחידותיה, מתוך הנחה שמאפייני ומבני המערכת העצבית יתבטאו במגוון ההתנהגותי.

התוכנית משלבת שיטות מחקריות חדשות העומדות בחזית המדע החל משיטות מולקולאריות מתקדמות והנדסה גנטית, דרך רישום אותות חשמליים במוח ועד לשימוש בסורקי מוח.

זכאות לתואר ראשון ממוסד להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל המוכר ע"י המועצה להשכלה גבוהה

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  1. לתוכנית יתקבלו בוגרי תואר ראשון בביולוגיה, מדעי הרפואה, פסיכולוגיה או תחומים קרובים במדעי החיים ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחוץ לארץ.
  2. ציון סופי משוקלל לפחות 80 בכל אחד מהחוגים הנלמדים לתואר ראשון.
  3. ראיון אישי בפני ועדת הקבלה החוגית.
  4. במידת הצורך ועדת הקבלה תקבע את תוכניות ההשלמה לכל סטודנט בהתאם לרקע האקדמי שלו. סיום לימודי ההשלמה הוא תנאי להמשך הלימודים בחוג.
  5. מועמד בעל תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על ידי האוניברסיטה כתנאי לקבלתו ללימודים.

מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו״ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה־ GRE או בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון. לפרטים נוספים >> תקנון הרשות ללימודים מתקדמים

אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב באקדמיה במחקר מתקדם (Ph.D.), בתעשיות הביוטכנולוגיה והתרופות ובמגוון ארגוני מחקר ופיתוח בתחום הנוירוביולוגיה והביולוגיה.