לימודי תואר שני בטכנולוגיות ימיות

משך הלימודים: שנתיים במסלול עם תזה  | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג
 

חקר הים, ובפרט חקר הים העמוק, דומה במהותו לחקר החלל החיצון ונסמך על טכנולוגיות מתקדמות ולרוב לא מאוישות. מטרת החוג לטכנולוגיות ימיות היא פיתוח יכולות טכנולוגיות ימיות לתמרון מתחת למים ולחישה מרחוק.

המחקר המבוצע בחוג כולל פיתוח של אמצעים יחודיים לאתגרי הסביבה הימית. אתגרים אלו כוללים התמודדות עם לחץ הידרוסטטי גבוה וסביבה קורוזיבית, מימוש יכולות תקשורת וחישה מרחוק המבוססת על גלי קול במקום גלי רדיו, התגברות על הפרעות אופטיות כגון בליעת צבע ועיוותי תמונה בחישה אופטית, ועיבוד אות מתקדם לצורך חקר התת קרקע הימי. חוקרי החוג תורמים את יכולתיהם לשיתוף פעולה עם חוקרים מתחומים אחרים בביה״ס למדעי הים, ובכך תורמים לקפיצה המשמעותית של המחקר הימי בישראל.

בישראל, קיים פער ידע משמעותי בחקר התת ימי והתעשייה המתפתחת בתחום זה משוועת לכוח אדם איכותי. החוג לטכנולוגיות ימיות נותן מענה לצורך זה באמצעות הכשרת כוח אדם מקצועי המוכשר ברמה הגבוהה ביותר בתחומי הליבה של הטכנולוגיה הימית.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

 

כשתסיימו את התואר תוכלו למצוא את עצמכם כמו הבוגרים והבוגרות שלנו בחברות תקשורת ימית המפתחות רשתות תקשורת תת-ימיות להעברת מידע. חלק מהבוגרים שלנו משתלבים בתפקידי פיתוח ותחזוקה של כלי שיט ומערכות ימיות, מכ"מים וסונארים. כלומר, תוכלו לעבוד בחיל הים או בחברות הנדסיות ביטחוניות המטפלות בנושאים ימיים צבאיים כמו למשל אלביט ורפאל.  כמו כן, תוכלו לעבוד בחברות אנרגיה בתחום הקידוחים הימיים והפקת גז ונפט. נוסף לכל המקצועות, תמיד יש אפשרות להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.