לימודי תואר שני בביולוגיה אבולוציונית וסביבתית

משך הלימודים: מסלול עם תזה – 3 שנים  | סטטוס הרשמה: ההרשמה לסמסטר א' תשפ"ה נפתחה ב- 11.02.2024 | אתר החוג
 

אם מעניין אותך לגלות כיצד תהליכים שונים עיצבו את החיים על פני כדור הארץ במשך מיליוני שנים; באיזו דרך גאונית אורגניזמים מסתגלים לסביבתם; וכמה מדהימות המערכות האקולוגיות בתוכן אנו חיים – מקומך איתנו.
החוג לביולוגיה אבולוציונית וסביבתית מציע תוכניות לימודים לקראת תואר שני (M.Sc.) ותואר שלישי (Ph.D.) במחקר האקולוגי והאבולוציוני של החיים הסובבים אותנו, מקרוב ומרחוק.
מהמורכבויות המיקרוסקופיות של ה-DNA ועד להיגיון הגלום בגנטיקה, הלימודים ייקחו אותך למסע מחקרי אחר דפוסים אבולוציוניים, גנטיקה של אוכלוסיות והריקוד הסבוך בין אורגניזמים לסביבה.
הלימודים כוללים עבודת שטח מעשית, חקר מעבדה ולימודים בין-תחומיים כדי להבין את השפעות שינויי האקלים, אסטרטגיות שימור, ושימור בר-קיימא של המגוון הביולוגי. נקודת המפגש בין אבולוציה וביולוגיה סביבתית הופכת לחלון הזדמנויות מרתק באמצעותו מבינים באמת את עד כמה הטבע סביבנו נפלא – ופגיע.

בחוג מגוון אנשי סגל אקדמי מתחומים שונים של המחקר, המקדמים עשייה מחקרית ומצוינות אקדמית.

החוג לביולוגיה אבולוציונית וסביבתית מציע מסלול ביו-אינפורמטיקה, בשיתוף עם חוגים נוספים בפקולטה למדעי הטבע.

ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה 

 אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה: 

מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים 
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה 

 אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >> 

  • בוגר תואר ראשון – ממוצע ציונים 83 לפחות
  • דרישות חוגיות כמפורט באתר החוג

כשתסיימו את התואר תוכלו להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה בהם מועסקים הבוגרים והבוגרות שלנו, בתחום הסביבתי, כגון באירגונים, משרדי ממשלה ורשויות (למשל, החברה להגנת הטבע, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, וקק"ל ). תוכלו לעבוד בייעוץ סביבתי  כדי לבדוק את ההשפעות של פרויקטים מתוכננים וקיימים על הסביבה. כמוכן, תוכלו להשתלב בחברות ביו-טק הכוללות חברות לפיתוח תרופות שונות, טיוב גידולי שדה בשיטות של ביולוגיה מולקולרית וגנטיקה וגופים מייעצים ורגולטוריים בתחום. נוסף לכך, תוכלו להמשיך לתארים מתקדמים ולהשתלב בתחום המחקר האקדמי ובעתיד גם להשתלב בסגל אקדמי במוסדות להשכלה גבוהה.