לימודי תואר שני באמנות יצירה
-
אודות
-
מלגות
-
תנאי קבלה
-
תוכניות לימוד
-
תעסוקה
החוג לאמנות יצירה מקיים סדנאות עבודה ולימוד בכל תחומי העשייה העכשווית (ציור, פיסול, רישום, צילום, וידאו, מחשבים, הדפס, קרמיקה, , מיצג ומיצב) עם אמנים-מורים מן השורה הראשונה בארץ. הלימודים בחוג לאמנות יצירה, נועדו להקנות מיומנויות, מושגי יסוד ועקרונות חשיבה לאדם העוסק ביצירה האמנותית. השילוב בין עבודה מעשית בסדנאות לבין לימוד תיאורטי של שיעורים במדור לתולדות האמנות, מאפשר לתלמיד לפתח יכולות עשייה יחד עם פיתוח הבנה היסטורית וניתוח ביקורתי של עבודות אמנות.
תכנית הלימודים לתואר שני באמנות (MFA) נפתחה בשנת 2003 והיא היחידה בישראל שפועלת במסגרת אוניברסיטאית.
החזון של התוכנית הוא לעודד יצירה אמנותית שמתערבת בעולמות בהן היא פועלת, ושואפת להיות משמעותית גם מבחינה תרבותית וחברתית.
תכנית התואר השני של החוג מיועדת לאמנים ואמניות בראשית דרכם המקצועית, ומטרתה לסייע להם בפיתוח גוף עבודה משמעותי, איתו יוכלו להמשיך בבניית הקריירה המקצועית בשדה האמנות הישראלית והבינלאומית. התכנית הנה דו-שנתית, והעבודה היא במסגרת של קבוצה מצומצמת ואינטימית. המסלול כולל מפגשים עם דמויות מפתח בעולם האמנות המקומי, עבודת סטודיו (כל תלמיד בתכנית מקבל חלל עבודה קטן לשימושו האישי) והצגת תערוכות והגשתן לביקורת מקצועית. בסיום הלימודים, יציג כל בוגר של התכנית את הישגיו במסגרת תערוכת הגמר שתתקיים במשכן לאמנויות ע"ש הכט באוניברסיטת חיפה.
ללמוד בראש שקט! מלגות ייחודיות באוניברסיטת חיפה
אנחנו רוצים להפנות את תשומת ליבך לשתי מלגות ייחודיות לאוניברסיטת חיפה:
מלגת אהבת עולם המעניקה 2,000$ לכל שנת לימודים
מלגת ג'ויס לנשים גם היא בסך 2,000$ לשנה
אוניברסיטת חיפה מציעה מגוון מלגות המפורטות כאן >>
- בוגר תואר ראשון באומנות יצירה (או במסלול מקביל ממוסד אחר) ממוצע ציונים 80
עמידה בהליך הקבלה החוגי:
- שלב א'– דיון של חברי הוועדה החוגית ללימודי התואר השני, בתיק העבודות של כל מועמד, שלא בנוכחותו. (תיק העבודות יכיל קורות חיים מעודכנים ותיעוד יצירות שנעשו בשנתיים האחרונות ו/או כל חומר רלוונטי אחר).
- שלב ב'– מועמד ראוי יוזמן לראיון אישי ולהצגת תיק עבודותיו לפני הוועדה החוגית ללימודי התואר השני.
- דרישות חוגיות נוספות כמפורט באתר החוג
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : בוגרי החוג לאמנות יצירה מועסקים בתחומי הוראה, מוזיאולוגיה ואוצרות.