הסדרי נגישות
הנגשת אתר זה בוצעה על ידי חברת הנגשת אתרים "נגיש בקליק"
- אתר האינטרנט עומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013.
- התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי.
- האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות.
- לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר.
כיצד עובדת ההנגשה באתר?
באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת פתיחת כפתורי ההנגשה. לאחר בחירת נושא בתפריט יש להמתין לטעינת הדף.
התוכנה פועלת בדפדפנים הפופולריים: Chrome, Firefox, Safari, Opera בכפוף לתנאי היצרן. הגלישה במצב נגישות מומלצת בדפדפן כרום.
אפשרויות הנגישות בתפריט:
- התאמה לניווט מקלדת- מתן אפשרות לניווט ע"י מקלדת
- התאמה לקורא מסך – התאמת האתר עבור טכנולוגיות מסייעות כגון NVDA , JAWS
- חסימת הבהובים – עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים
- הגדלת פונט האתר ל-4 גדלים שונים
- התאמות ניגודיות – שינוי ניגודיות צבעי האתר
- התאמת האתר לעיוורי צבעים
- שינוי הפונט לקריא יותר
- הגדלת הסמן ושינוי צבעו לשחור או לבן
- הגדלת התצוגה לכ-200%
- הדגשת קישורים באתר
- הדגשת כותרות באתר
- הצגת תיאור אלטרנטיבי לתמונות
- הצהרת נגישות
- שליחת משוב נגישות
פניה לרכז הנגישות
אם במהלך הגלישה באתר נתקלתם בקושי בנושא נגישות, צוות הנגישות של החברה עומד לרשותכם במגוון ערוצים לפנייה בנושאי נגישות, נשמח לקבל מכם משוב.
פרטי רכז/ת נגישות בחברה
שם: __________________
טלפון: _________________
אימייל: __________________
כתובת למשלוח דואר: ___________________
פרסום הסדרי נגישות בחברה (בהתאם לארגון, אפיו ושרותיו)
פרסום הסדרי הנגישות של הארגון. יש לעדכן אותם מעת לעת בהתאם לשינויי הנגישות שבוצעו בחברה/בעסק בפועל.
- פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים של המשרדים, חנויות, נכסים:
- חניות נכים
- דרכי גישה
- כניסות
- אזורי המתנה
- דלפק כניסה / שירות / מודיעין
- שירותי נכים
- מעליות
- עזרים טכנולוגיים למוגבלויות שמיעה
- עזרים טכנולוגיים למוגבלויות ראייה
- דברים מיוחדים כגון שירותים נלווים (הסעדה, מתקני ספורט ופנאי, שירותי דת וכד`)
- נגישות המוקד הטלפוני,
- דרכי התקשרות חלופיות לטלפון (מייל, פקס, sms, צ`אט..)
- הדרכות עובדים לשירות נגיש
- מידע בפורמטים נגישים, פרסומים נגישים
- נהלי שירות נגישים: כגון סיוע במילוי טפסים, חיות שירות, פטור מתור ועוד.
- נגישות אירועים / כנסים
- דברים נוספים שחשוב שהלקוח עם המוגבלות יכיר.
איפה לפרסם הצהרת נגישות/הסדרי נגישות?
מומלץ לפרסם את ההצהרת הנגישות במקום בולט באתר וביותר ממקום אחד.
ניתן לפרסם את הקישור בחלק העליון של האתר (Header) או בחלקו התחתון (Footer)
יש לקרוא לקישור "הסדרי נגישות"
המלצות צוות נגיש בקליק
- יש להשתמש בהסבר לעיל עבור השימוש ברכיב ולדאוג שיש היפר קישור במקומות בהם ישנם קישורים.
- יש לוודא כי קיים באתר כפתור מפת אתר.
- תאריך עדכון אחרון של הצהרת הנגישות.
- יש לפרסם את ההבהרות הספציפיות לאתר החברה ככל שיש כאלה ו/או פטורים טכנולוגיים קיים ו/או חדשים, מומלץ לעדכן אותם לפי הצורך אחת ל-3 חודשים.